top

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Jan 30 11:48:09 CET 2006

Dan Lukes wrote:
> 	V dobe, kdy jsem skutecne dva procesory mel, to tak skutecne bylo.
>
> 	Jen bych rad upozornil, ze "mit dva procesory" neni totez co "simulovat
> dva procesory pomoci hyperthreadingu".
>
> 					Dan

Jedna se o servery IBM eServer 336 a 335, kde jsou opravdu fyzicky dva
Xeony + zapnuty hyperthreading.
V dmesg se objevi toto:
FreeBSD/SMP: Multiprocessor System Detected: 4 CPUs
  cpu0 (BSP): APIC ID:  0
  cpu1 (AP): APIC ID:  1
  cpu2 (AP): APIC ID:  6
  cpu3 (AP): APIC ID:  7

takze vubec netusim, proc se nikdy nedostane idle pod 50% (hlavni zatezi
je Apache 2.0 s MPM prefork a nebo MySQL 4.1 s nativnim threadovanim) :o(

V topu lze obcas ve sloupci STATE zahlednout CPU0 nebo CPU2, (1 a 3 jsem
tam jeste nikdy nezahlednul)

Miroslav Lachman