Spatna geometrie v sysinstallu pri fdisku

Petr Rehor prehor at gmail.com
Thu Jan 26 23:37:24 CET 2006

26.1.06, Dan Lukes <dan at obluda.cz>:
>         Vic me trapi neco jineho. Na disku, na kterem jsou na jedne partition
> XP (32GB), na druhe FreeBSD (6-STABLE, 32GB) a zbytek disku (85 GB)je
> nepouzivan nedokazu alokovat (jako treti partition) cast teto volne
> kapacity. Chtel jsem si (kvuli uz zminenemu technickemu pocitaci)
> vyrobit instalaci 4.11 abych ho z ni nainstaloval a ejhle, sysinstal
> nedokaze partition upravit (presneji receno upravenou zapsat).
> Samozrejme jsem si nakonec nejak poradil, ale tohle me stve. V manualove
> strance (ted nevim jestli to byl systinstall nebo fdisk) o problemu
> [...]

Na to uz jsem narazil u 5 a v 6 se to chovalo stejne. Z
nainstalovaneho systemu neni mozne zapisovat do partition tabulky.
Podarilo se mi vygooglovat ze za to muze GEOM, je to nova
"bezpecnostni ficura" - musi se pekne nabootovat Live CD a z nej
vytvorit partitiony :-(

Nasel jsem current@ fintu: zapnout kern.geom.debugflags=16, zmenit
partition tabulku a zase vratit na nulu.

P.