Spatna geometrie v sysinstallu pri fdisku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 26 20:10:29 CET 2006

Jaroslav Pavlicek wrote:
> Jinak, musim dodat, ze v nasledujicim kroku vzdy volim cely disk pro FreeBSD a standardni
> bootsektor (No bootmanager) - tedy FreeBSD je na tom disku samo.

	Coz me pripomina, ze jsem skutecne v posledni dobe podivne chovani
sysinstallu zaznamenal, i kdyz jine, nez je zminovano. Pro jeden
technologicky pocitac s flash-diskem (moc pekna hracka - velky je to asi
jako mala bonboniera a ma to tri sitove karty - na router nekde v
odlehlem koute jako delany) jsme instaloval system a bylo mi lito mista,
takze jsem ten pseudodisk chtel vyvorit jako "dangerously dedicated". A
ejhle - navzdory manualu to soucasny sysinstall z 6-STABLE neumi -
alespon ne tak, jak se to delalo driv a jak je to v manualu popsano.
Pravda, moc jsem to nezkoumal a vyresil to z prikazove radky. Zas tak
moc me to netrapi, pisu to spis jen proto abych se dozvedel (od nekoho,
kdo v posledni dobe delal), ze to stale jde a jen asi delam neco spatne.

	Vic me trapi neco jineho. Na disku, na kterem jsou na jedne partition
XP (32GB), na druhe FreeBSD (6-STABLE, 32GB) a zbytek disku (85 GB)je
nepouzivan nedokazu alokovat (jako treti partition) cast teto volne
kapacity. Chtel jsem si (kvuli uz zminenemu technickemu pocitaci)
vyrobit instalaci 4.11 abych ho z ni nainstaloval a ejhle, sysinstal
nedokaze partition upravit (presneji receno upravenou zapsat).
Samozrejme jsem si nakonec nejak poradil, ale tohle me stve. V manualove
strance (ted nevim jestli to byl systinstall nebo fdisk) o problemu
psali a s resenim me odkazali na manualovou stranku GEOMu, ale tam se mi
reseni nezda byti.

	Ja mam uz tak k verzi 5.x/6.x velmi rezervovany postoj a jestli se
ukaze, ze k tak trivialnim ukonum jako je alokace nepouzivane casti
disku musim system restartovat (a jeste potrebuju live-CD s verzi 4.x)
tak me to moc nepotesi ...

	Predpokladam, ze to taky ma nejake trivialni reseni - tak se nekdo
pochlubte.
					Diky