Re: Spatna geometrie v sysinstallu pri fdisku

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Thu Jan 26 13:49:58 CET 2006

> 	Cisla udavajici geometrii jsou shora omezena urcitymi maximy, ktere
> nelze prekrocit. BIOS tak nemusi byt schopen ukazat takovou, jejzi
> velikost by odpovidal skutecn evelikosti disku. V tomto pripade se
> patrne pokousel zobrazit 766613/16/255 - ale tak velke mnozstvi cylindru
> zobrazit nedokazal.

S tim 65535 jsem si to take myslel. Uz se mi to stalo s fdiskem z win98,
akorat tam tech bitu rezervovali vice.
Dala by se tedy nejak zjistit skutecna geometrie? (Kdyz se disk zandaval
do pocitace, tak jsem si nevsiml, ze by mel na sobe napsane udaje o
geometrii. Ale i tak se mi naskyta otazka, jestli by ty pripadne opsane
hodnoty z disku sysinstall vzal jako spravnou geometrii.)

> 	Takze, moje rada zni - pokud vsechny systemy an disku pouzivaji LBA
> (tedy je tam napriklad FreeBSD a Windows XP) a boot manager je take z
> FreeBSD, pak hlasku ignorovat a nechat sysinstall at si pouziva co mu
> pripada nejsympatictejsi.

Na disku bude jen FreeBSD, takze by to pak tedy nemel byt problem. Jenze
se mi na tom moc nelibi, ze je to i tak takovy skok do tmy. :-(

Diky za odpoved.

Karel

> 					Dan
>
> P.S. THIS ADVICE IS PROVIDED ``AS IS'' AND ANY EXPRESS OR IMPLIED
> WARRANTIES ARE DISCLAIMED. IN NO EVENT SHALL I BE LIABLE FOR ANY DIRECT,
> INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, EXEMPLARY, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES
> HOWEVER CAUSED IN ANY WAY OUT OF THE USE OF THIS ADVICE

Alibisto. :-)