BRIDGE u karty

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Mon Jan 2 09:44:18 CET 2006

Cizek Milan wrote:

> mam takovy problem. Abych mohl kontrolovat a sledovat prutok na jedne karte
> (wi), tak pouzivam ifconfig wi0 -apbridge, který uz ve verzi 6.0 funguje
> celkem dobře. Problem je, ze po tomto nastaveni se vzajemne prestanou videt
> klienti komunikujici prave přes tuto kartu. Nevim, proc tomu tak je, karta

Je tomu tak protoze jsi to timto pripazem ty zadal. AP dva rezimy.
1. Samo dela bridge a tim padem se o tech packetech vubec nedovis.
2. Nebo karte reknes, ze mezi stanicema prehazovat nema, a pak je dava
systemu, at si s nima poradi on.

> Tak jsem si myslel, ze i když bridge neudela samotna karta, udela to systém
> a data posle zpet na ni. Ale bohuzel to tak není. Muzete mi někdo objasnit,
> co se tam vlastne deje? Je to tak, ze pokud na karte vypnu bridge,

Tam je mnoho moznosti co se deje. Nejcstejsi:
1. Pokud v tomto rezimu AP posila na vsechny APR pozadavky samo sebe, pak stanice
posilaji packety na vedlejsi stanice s MAC AP a AP v tvem pripade posle ICMP
redirect, protoze to v ramci jedne site se routing nedela (to je chyba v nastaveni site).
2. Nebo prijde packet pro vedlejsi stanici s MAC te stanice a pak se to ani nezpracuje, pokud
system nebezi v promiskuitnim modu (a to bezne neni).

> automaticky se vyradi ze seznamu, na ktery je uplatnovano gateway_enable?

Jak vidis, tak se nic nevyradi. Proste se to ani nema jak uplatnit, protoze michas
bridging a routing (to jsou ruzne urovne!).

> Existuje nejake reseni, jak mit kontrou nad pruchozimi daty a zaroven
> umoznit komunikaci mezi klienty na zminene karte?

Urcite bude ciste fungovat bridging v systemu (jadro umi krome routingu taky
bridgovat).

> Ještě me zaujala jedna věc - zajimalo by mne, jak lze za behu nahodit
> BRIDGE. Pouziti ifconfig wi0 apbridge sice nastaveni upravi, ale při vypisu
> se mezi flagy BRIDGE neobjevi. Diky

Ale to je vnitrni stav karty a nevim, zda ten flag nerika stav systemoveho bridgingu.
Co si poradne precist man ifconfig (ktery oproti me mas, ja 6.0 nikde nemam).

JIrka