Disk problem "TIMEOUT - READ_DMA"

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Dec 17 12:14:27 CET 2005

Juris, Maros wrote:
> "kernel: ad3: TIMEOUT - READ_DMA retrying (1 retry left) LBA=12095"
> a vsetko pokracuje v pohode dalej. Skusal som rozne konfiguracie
> (slave,master, primary, secondary)
> menil som kabel ale stale to funguje uplne rovnako

> ad0 <FUJITSU MPG3102AH/5206> ATA/ATAPI revision 5

	A byl ten kabel 80-zilovy nebo 40-zilovy ?

	Pokud 40, nebude komunikace spolehlive fungovat pro UDMA rezimy vyssi
nez 2. System by sice na zaklade detekce, ze tam je tento typ kabelu mel
rychlost omezit, nicmene, v zavislosti na typu disku je spravna detekce
nekdy nemozna, system nespravne zdetekuje pritomnost 80pinoveho kabelu a
rychlost neomezi. V tvem pripade by to sice nastat nemelo, protoze se to
ridi hlavne typem slave disku na kabelu a ty tam zadny nemas, ale ...

	Pokud je kabel 80 zilovy, pripominam spravne zapojeni - pokud je na
kabelu pouze jeden disk, musi byt zapojen na konci (prostredni konektor
je spravny) nikdy ne obracene (ono je to popravde receno doporucene
zapojeni pro jakykoliv typ kabelu). V pripade 80ziloveho kabelu mam za
samozrejme, ze ho mas spravne orientovany (tj. konec patrici do desky je
v desce a konec patrici do disku je v disku a nikoliv obracene).

	Pokud zadna z techto trivialnich rad nepomuze, je vzdy cestou uvazovat
o zakazu pouzitani (U)DMA - coz uz tu padlo.