Disk problem "TIMEOUT - READ_DMA"

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Sat Dec 17 11:31:06 CET 2005

On Fri, Dec 16, 2005 at 01:00:47PM +0100, Juris, Maros wrote:

> Dobry den,
>
> Pred par dnami som do svojho domaceho BSD prihodil
> disk co sa mi uz dlhsie povaloval v supliku. Vsetko fungovalo
> na prvy pokus az na chybove hlasenia ktore sa objavuju vzdy ked
> sa pokusam pristupovat na tento disk.
> Tvari sa to tak ze ked ma system nieco precitat z tohoto disku
> chvilku to trva (asi ako keby sa rozbiehala CD-ROM),
> nasledne to vypluje na konzolu hlasku:
> "kernel: ad3: TIMEOUT - READ_DMA retrying (1 retry left) LBA=12095"

zjevne zijes v omylu ;) komunikace mezi diskem a radicem (ata) neprobiha tak,
ze disk posle dato a radic ho precte atakdal mocalem cernym kolem bilych skal.

na te ceste mezi diskem a radicem se vyskytuje velmi mnoho ruseni, perslechu
a co ja vim ceho jeste. proto je ta komunikace jistena a opakovana. asi jako na
internetu :)

a ta hlaska te proste informuje o tom ze se neco pokazilo a nejake dato
neprislo kdyz melo a ze se to opakuje... opakuje se to Nkrat a ta hlaska ti
rika ze mas jeste jeden pokus a pak to pujde do kytek :)