Disk problem "TIMEOUT - READ_DMA"

Juris, Maros maros.juris at roche.com
Fri Dec 16 13:00:47 CET 2005

Dobry den,

Pred par dnami som do svojho domaceho BSD prihodil
disk co sa mi uz dlhsie povaloval v supliku. Vsetko fungovalo
na prvy pokus az na chybove hlasenia ktore sa objavuju vzdy ked
sa pokusam pristupovat na tento disk.
Tvari sa to tak ze ked ma system nieco precitat z tohoto disku
chvilku to trva (asi ako keby sa rozbiehala CD-ROM),
nasledne to vypluje na konzolu hlasku:
"kernel: ad3: TIMEOUT - READ_DMA retrying (1 retry left) LBA=12095"
a vsetko pokracuje v pohode dalej. Skusal som rozne konfiguracie
(slave,master, primary, secondary)
menil som kabel ale stale to funguje uplne rovnako. Zda sa mi ako by
system v necinnosti ten disk nejako vypinal alebo uspaval a pri
pokuse o pristup reaktivacia disku sposobuje tento timeout.
S.M.A.R.T. ani fsck neukazuje ziadne problemy.

Nestretol sa niekto s podobnym problemom?
System:
	FreeBSD 6.0-RELEASE
Konfiguracia diskov (jedna sa o device ad3):
	ATA channel 0:
	    Master:  ad0 <FUJITSU MPG3102AH/5206> ATA/ATAPI revision 5
	    Slave:       no device present
	ATA channel 1:
	    Master: acd0 <COMPAQ CR-594/YC0G> ATA/ATAPI revision 0
	    Slave:   ad3 <IBM-DTTA-371010/T7CCA76B> ATA/ATAPI revision 4
mount:
/dev/ad3s1d on /usr/ports (ufs, local, soft-updates)

Dakujem!

Maros Juris