Re: sw RAID - jaké zvolit řešení?

Petr Rehor prehor at gmail.com
Thu Dec 15 23:04:47 CET 2005

2005/12/12, Jiri Mikulas <konfer at mikulas.com>:
> Jedna se pouze o to, ze radic pri vytvareni RAIDu zapise na disky urcite
> meta informace, ze disk ma byt zacleneny do raidu, aby potom system poznal na
> kterych discich ma ten raid hledat, ale "vysledny" raid pak zajistuje driver v systemu
> (jak win, tak i BSD - stary znamy device ar0 )

Hmm. Tak jsi mi potvrdil me podezreni ze onboard RAID0/1 ATA/SATA
radice jsou peknej svindl (jenom jsem nemel moralnich sil zjistovat
jakej). Jeste by me zajimalo, jestli to stejne dela i Adaptec na SCSI
radicich s RAID0/1 - proslo kolem me par jejich lowend serveru a
zamirorovani disku trvalo radove dyl nez kdyz jsme tam strcili radic s
pocesorem a pameti (bohuzel to bylo pod Windows, takze tam ar0 nebyl
tak snadno videt).

P.