sw RAID - jaké zvolit řešení?

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Thu Dec 15 23:20:29 CET 2005

No, svindl... jak se to vezme.
Nevyhodou je, ze se o funkci raidu stara procesor pocitace, takze to
logicky zdrzuje.
Dalsi nevyhodou je logicky nemoznost ochran proti vypadku proudu a
podobne, ale to u lowendu stejne nikdo neceka.

Nikde jsem nevidel srovnani vykonosti driveru ar a vinumu, takze nemohu
rict, co beha lepe, ale je fakt, ze ovladac ar mi prijde od 5.3 vcelku
stabilni, alespon na mem serveru. Navic na webserver to plne staci.

A velkou vyhodu v ar oproti vinumu vidim ve velmi snadne konfiguraci. V
biosu si navolis, jaky rezim raidu chces, a pak jen instalujes system na
disk ar misto ad
naopak kdyz jsem se snazil podle prirucky uchodit vinum tak, aby byly v
mirroru vsechny logicke jednotky vcetne rootu, mel jsem s tim potize,
coz znamena, ze na konfiguraci je potreba vetsich znalosti, nez jsem v
te dobe mel ja.

Takze svindl... jak se to vezme.