sw RAID - jaké zvolit řešení?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Dec 12 13:33:12 CET 2005

Viktor Čížek wrote:
> Dobrý den!
>
> Chystám se provést modernizaci domácího serveru a jedna z věcí má být
> zavedení nějakého RAIDu. Primárním cílem je zajistit bezpečnost dat. Na
> serveru jsou uložené takové věci jako fotky z digitálního foťáku, video
> z miniDV kamery, pošta apod. V minulosti už jsem vinou poruchy disku o
> mnohé věci přišel, takže bych se proti opakování podobné situace rád
> pojistil. Výkon je až na druhém místě. Už i z toho důvodu, že na tento
> server se připojuji prakticky jen já. Velmi výjimečně i někdo další.
> [...]

Co se tyce SW RAIDu, mam osobni zkusenost s gmirrorem - pokud clovek ma
v ruce dobre HowTo, tak se to da nastavit pomerne jednoduse a do
budoucna se s tim docela pocita. Bootovani take neni problem.

Ovsem jak jiz zminoval Marian Cerny - ve vasem pripade bych se priklonil
spis k tomu pravidelnemu zalohovani na disk v jinem PC, nebo disk v
externim boxu (USB / Firewire). Presne z uvedenych duvodu (hack, rm
-rf), ale treba i to, kdyz odejde sikovne zdroj Morex a vezme s sebou i
vsechen HW, pak vam moc nepomohou ani 3 disky v jednom PC.

Miroslav Lachman