sw RAID - jaké zvolit řešení?

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Mon Dec 12 12:08:54 CET 2005

On 2005-12-12 11:09 +0100, Viktor Čížek wrote:
> Chystám se provést modernizaci domácího serveru a jedna z věcí má být
> zavedení nějakého RAIDu. Primárním cílem je zajistit bezpečnost dat. Na
> serveru jsou uložené takové věci jako fotky z digitálního foťáku, video
> z miniDV kamery, pošta apod. V minulosti už jsem vinou poruchy disku o
> mnohé věci přišel, takže bych se proti opakování podobné situace rád
> pojistil.

> Takže teď bych se rád zeptal, co byste mi doporučili, jaké řešení bych
> měl zvolit.

Vo Vasom pripade by som odporucal zalohovanie viac ako RAID. Mne sa
osvedcilo kupit rovnako velky disk, dat ho do ineho PC s internet
konektivitou a pravidelne robit zalohu cez rsync. S vecsim diskom a
pomocou snapshots je mozne jednoducho uchovavat aj starsie zalohy.

Samozrejme RAID nie je na skodu. Ale ked pred utokom hackera, nejakou
katastrofou, omylom pustenym prikazom "rm -rf * .bak" v domovskom
adresari... Vas to neuchrani.

--
Marian Cerny <jojo at matfyz.cz>
Jabber: jojo at njs.netlab.cz

[ Najděte vždy aktuální MAPY ČR ve vašem mobilu a používejte je ZDARMA!
  Aplikace oceněna 1. místem v soutěži Best Mobile Solution 2005.
  Další podrobnosti na http://mapy.mobilfiesta.cz ]