Re: Notebook a jin? HW - prosba o rychlo pomoc

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Wed Nov 30 18:01:48 CET 2005

> Zdravim vsetkych,
>
> 	nedavno sa to tu riesilo, ale neda mi uviest este jeden argument
> voci pouzivaniu diakritiky v mailoch. Svoje maily citam v mutt-e na
> terminali servera. Ak mi z konferencie dojde mail napisany s diakritikou,

To jsem netusil. Chapu, ze na serveru nebude asi nikdo instalovat cestinu,
ale take jsem nepredpokladal, ze by nekdo cetl emaily na serveru.
Na unixu jsem kratce a tak jsem predpokladal, ze vetsina bude pouzivat
obycejne pracovni stanice, kde bude mit pochopitelne i pocestene gui
nebo bude mit cestinu i v textovem rezimu.

> necitam ho, rovno ho mazem; iba ze by ma extremne zaujimal, pretoze riesi
> problem, ktory mam aj ja; co sa stava malokedy. Tym chcem povedat, ze
> diakritika mi nevadi, len opytujuci sa sam seba okrada o niektore
> odpovede. Napr. na mail o odporucani na kupu notebook by som mozno vedel
> pridat nejake skusenosti, avsak nemam cas lustit poziadavky autora mailu.
> Ked si cas dodatocne najdem, riesit problem uz nebudem, lebo vidim, ze
> autor ziadal urgentnu pomoc (co sa mimochodom tiez povazuje na neslusne,

Nevim, proc to povazujete za neslusne. :-|
Znamena to, ze kdyz jsem potreboval tyto informace rychle a bylo
mi jasne, ze sam to nestihnu, tak ze jsem se sem nemel obracet
s prosbou o rychlou pomoc?

> [...]
>
> Takze pokojne pouzivajte diakritiku; zvazte vsak, ze tazka citatelnost
> mailu moze byt dovodom, ze nedostanene radu. Je 16-krat tazsie citat text,
> kde je diakritika nahradena vseliakym ascii art-om, ako citat text, kde
> diakritika jednoducho chyba.
>
> Na tomto fore su ludia s obrovskymi skusenostami, vedomostami, aj ochotou
> pomoct; vacsina z nich je ale aj dost zaneprazdnena [co sa ludom so
> skusenostami, vedomostami a ochotou casto stava, vsak? :-) ]. Ak teda
> chcete od nich radu, ulahcite im jej poskytnutie co mozno najviac.

Verte nebo ne, ale to ze jsem pouzival diakritiku, nebylo rozhodne
kvuli tomu, abych nekomu delal potize se ctenim, ale naopak abych
jej ulehcil. Me osobne je mnohem prijemnejsi cist text s diakritikou
a z toho jsem vychazel.

Karel