Notebook a jiný HW - prosba o rychlo pomoc

Ondra Knezour knezour at weboutsourcing.cz
Wed Nov 30 15:02:53 CET 2005

Kaminar wrote:
> 1) Mohu si objednat notebook. Čím výkonější a dražší tím lépe. :-)
> Hranice je ale stanovena na 40 000,-Kč.

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/laptop/article.html

Ruzne seznamy testovanych zarizeni

http://www.zapatec.com/freebsd/laptop/
http://www.cse.ucsc.edu/~dkulp/fbsd/laptop.html
http://gerda.univie.ac.at/freebsd-laptops/
http://tuxmobil.org/mobile_bsd.html

Osobne FreeBSD na notebooku neprovozuju, ale po hardwarove strance mohu
jednoznacne doporucit IBM ThinkPad T radu. Nove jsou pravdepodobne mimo
cenovy limit, ale pokud bych mel moznost ho vyzkouset a byla k nemu
zaruka, dal bych prednost i bazarovemu pred novym jine znacky. Ja osobne
uz chvilku pokukuju po tomto kusu
http://www.levnenotebooky.com/index.php?akce=detail&id=17

Nazory a zkusenosti ostatnich na pouzite zbozi se ovsem muzou lisit.

Zkusenosti s provozovani FreeBSD na IBM T noteboocich s ruznou aktualnosti

http://freebie.miraclenet.co.th/notebook/t42/
http://www.mathematik.uni-marburg.de/~schmidtm/ibm/index.php
http://www.cs.ucr.edu/~trep/tsrT40freebsd.html
http://homepage.univie.ac.at/l.ertl/thinkpadt40/
http://www.freebsddiary.org/ibm-thinkpad-t41.php

> 3) Chtěl bych nahradit vestavěnou grafiku od Intelu (u které není
> podpora DRI). Myslel jsem nvidii nebo ATI. Vím, že nvidia
> podporuje FreeBSD alespoň binárními balíčky, ale nemám s tím
> doposud žádnou zkušenost. Tak se chci
> zeptat, která z nich je lepší k použití pod FreeBSD.

Ktera je lepsi odpovedet nedokazu, sam provozuju starou nVidia MX 440 s
ovladaci od nVidie a sem celkem spokojen (nepouzivam to k nicemu jinemu,
nez experimentovani s GNOME desktop). Jedine neprijemnosti, ktere me
potkaly byly:
- po upgradu z 6beta3 na 6beta5 jsem zapomel odinstaloval driver a
system nenabehl
- je nutne vynutit pouziti akcelerace pri pouziti XComposite pomoci
prikazu v xorg.conf (muj pripad, Tusim EnableGLComposite nebo podobne,
popsano v readme driveru) s upozornenim, ze je to nestabilni
- je to skutecne nestabilni, co chvili (kde 0 s < chvile < n min) to
prestane reagovat, je nutne pripojit se pres ssh z jineho stroje a Xorg
zabit, na hrani fajn, na praci by to bylo nepouzivatelne.

Bez XComposite jsem nemel s uvedenou konfiguraci zadne problemy.

S Ati nemam zkusenosti, existuje tento driver
http://r300.sourceforge.net/R300.php neco bylo probirano i v historii
teto konference. Nejake dalsi informace mozna na
http://dri.freedesktop.org/wiki/

> 4) Když zbudou peníze, tak bych mohl ještě pořídit i scaner.
> Ale ve skenrech se vůbec neorientuji. Takže každá rada mi
> přijde vhod.

Moje osobní preference:
snímací prvek CCD
osvětlení katodová lampa + IR pro korekci poškození plochy predlohy
možnost snímání průhledných předloh
nejmenší přípustné rozlišení 2400 v obou směrech (nejmenší smysluplné
pro negativy, zdroj si nepamatuju :)
něco pro práci s negativy 35mm filmu - adapter nebo automaticky podavac

Kompatibilita http://www.sane-project.org/sane-supported-devices.html

> 5) Předpokládám, že LCD významně nezáleží na typu
> OS a tak neudělám při výběru chybu.

Podivejte se, jestli je k LCD nejaka utilita pro Windows a zjistete si,
zda jeji funkcionalitu vyuzijete a je pro ni odpovidajici nahrada. Byla
by skoda koupit monitor s moznosti otoceni na vysku, ktere nedokazete
vyuzit a vedet, ze vedle v regalu stal stejny, u ktereho by to fungovalo
nebo neco podobneho.

--
S pozdravem

Ondra Knezour