Notebook a jiný HW - prosba o rychlo pomoc

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Wed Nov 30 12:41:26 CET 2005

Dan Lukes napsal(a):

> 	Muj osobni nazor je, ze s pripojovanim nejruznejsich USB zarizeni se
> obcas poji nejruznejsi obcas i bizardni problemy, kdezto o seriaku uz
> jsem neslysel dlouho, ze by jakkoliv nefungoval. A tady nejsou treba
> prenosy velkych objemu dat, aby vadilo, ze je pomaly. Seriovy port je
> dlouhymi lety proverene spolehlive konzervativni reseni.

Ja mam konkretne APC Back-UPS CS 500, takze prakticky to samo, trochu
slabsi. S temihle UPS je dodavane standardne rozhrani pres USB - na
strane UPS je konektor RJ-45, na druhe strane konektor USB A. Na
vyzadani APC CZ zdarma posle kabel pro seriovy port. Do UPS se strci do
stejneho RJ-45, jako ten USB.

> zvolil jsem tu se seriovym portem. Nicmene, je pravda, ze konkretne APC
> s USB jsem nepripojoval nikdy a tak proti ni nemuzu rict nic konkretniho
> - a Zdenek psal, ze jemu to funguje.

Nejdriv se mi to nedarilo rozchodit, ale pak jsem se v dokumentaci
docetl, ze se apcusbd (daemon pro komunikaci s UPS) nesnasi s uhid v
kernelu. Po jeho odstraneni neni nejmensi problem.

Tahle UPS ma jenom jednu pro mne drobnou nevyhodu. Mam ji u routeru, kde
potrebuju, aby po shozeni pocitace po delsim vypadku energie, se pocitac
znovu zapnul. Mam desku Intel a v BIOSu nastavene, aby se sama zapinala.
  Vsechno funguje jak ma, pokud ups vysle signal pro vypnuti pocitace, a
behem shazovani stroje dojde k obnoveni dodavky proudu, UPS poslusne
pocka, az se pocitac vypne, odpoji dodavku proudu do pocitace, pocka cca
5 sekund a pak dodavku proudu opet obnovi. Chytre, sikovne, nicmene moji
desce trva cca 8 sekund, nez se vybijou kondenzatory a tim padem je
porad pod napetim a sama se znovu nenahodi. Pravdepodobnost, ze dojde k
obnoveni dodavky elektriky zrovna v dobe shazovani pocitace je sice
velice mala, ale i tenhle problem se da jednoduse vyresit - koupil jsem
za cca 500,- Kc casove rele, ktere pri prichodu napeti pocka urceny cas
(cca 10s) a pak teprve sepne - to jsem vradil mezi UPS a PC a tak jsem
si prodlouzil ten nutny vypadek napeti do pocitace. Cele to bylo
podstatne levnejsi, nez SmartUPS, u ktere by se dal ten casovy interval
preprogramovat na delsi.

Zbynek