[free]bsd nomenklatura disku

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Tue Nov 15 17:08:38 CET 2005

nechci krast thread, ale patri to k tomu problemu s diskem.

mam par poznamek:

> Pytam sa este raz:
> Co vypise "ls /dev/ad*"?

tu ad* veci pridava geom ktery to musi tastnout a zde se mohou dit VELMI divne
veci ;) je to implikace:

ad* tam je -> je tam slice/partition/neco

ale neplati to obracene, tj. kdyz tam je slice/partition/neco tak nemusi byt
ad*

> Co vypise "fdisk /dev/ad6"?

plati porad "stara pravda" ze fbsd chce disk->slice->partition ? ja osobne to
tak vsude mam ale nedava mi to moc smysl v dobe geomu - proc by neslo mit na
libovolnem geom-u fs? vyzaduje jeste porad "neco" v kernelu aby se bootilo z a
partitionu?

z rychleho pohledu do kernelu se mi zda, ze by to mohlo jit bootovat
odkudkoliv. boot loader precte fstab, znasilni kernel aby vfs.root.mountroot
bylo co precetl ve fstabu a z toho se to pak bootne. aspon tak mi to teda
pripada.

komentare?

roman