[free]bsd nomenklatura disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 15 18:25:51 CET 2005

Divacky Roman napsal/wrote, On 11/15/05 17:08:
> plati porad "stara pravda" ze fbsd chce disk->slice->partition ?

	To musi byt nejaka nova pravda. Stara pravda dovolovala delat
partitiony primo na disku. Slice, podle stare pravdy, nebyly nutne, jen
mozne. Jestli v tomto ohledu prinesl Geom nejake nove omezeni, to nevim ...

> tak vsude mam ale nedava mi to moc smysl v dobe geomu - proc by neslo mit na
> libovolnem geom-u fs? vyzaduje jeste porad "neco" v kernelu aby se bootilo z a
> partitionu?
>
> z rychleho pohledu do kernelu se mi zda, ze by to mohlo jit bootovat
> odkudkoliv.
> boot loader precte fstab

	Na to, aby mohl precist fstab uz se ale musi byt schopen nalezt
partition na ktere ten fstab je a vyznat se v ni a take ve filesystemu,
ktery na ni je.

	A, mimochodem, 2nd-stage loader uz take lezi na root-fs, takze tuto
schopnost by musel mit uz primarni loader.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz