FreeBSD a WiFi

Jiri Mikulas konfer at mikulas.com
Tue Nov 15 00:41:13 CET 2005

Ahoj,
 kdyz uz jsem se do toho pustil, rekl jsem si ze udelam nejaky prehled toho co je ted u nas na trhu k dispozici,
 odkazy jsou na obchody co znam, pripadne jsem u nich neco nakupoval, ale urcite jich je spousta dalsich,
 doporucuji si vzdy overit jaky presne chipset a jaka verze/revize je na karte pouzita

1. 802.11 a/b/g atheros chipsety AR5212A, AR5213 (AR5212 je myslim jen b/g), umi AP rezim
   take byva integrovana do notebooku
   dokumentace  - man ath
   chipset  AR5415 (AR5006X) jeste neni v FBSD 6.0 release podporovan, ale vyvojar driveru
   Sam Leffler pracuje na releasu noveho firmware (tzv HALu) a update driveru, ktery jiz tyto cipsety podporuje,
   takze casem se v RELENG_6 objevi (zatim nestabilni verze http://people.freebsd.org/~sam/ )

   PCI
    http://www.i4shop.net/cz/iObchod/Catalog.asp?ca=1620&it=9397
    http://www.wifiobchod.cz/good.php?goodId=293

  s novym chipsetem (zatim nepodporovane)
    802.11 b/g -  http://www.i4shop.net/cz/iObchod/Catalog.asp?ca=1594&it=9379
    802.11 a/b/g - http://www.i4shop.net/cz/iObchod/Catalog.asp?ca=1620&it=9394

  miniPCI verze: (opet pozor na chipsety, uz to sem psat znova nebudu ;)
    http://www.i4shop.net/cz/iObchod/PriceList.asp?ca=1633
    http://www.inwifi.cz/eshop/index.php?go=cat&cat=6&sub=45

  PCMCIA:
    http://www.inwifi.cz/eshop/index.php?go=items&item=390&cat=6&sub=&
    http://www.i4shop.net/cz/iObchod/Catalog.asp?ca=1633&it=9346

2. 802.11 b/g  karty s Ralink chipsetem (nemam odzkousene, nevim jestli umi AP rezim)
   dokumentace  - man ral
    http://www.inwifi.cz/eshop/index.php?go=items&item=199&cat=6&sub=&
    http://www.wifishop.cz/DetailPage.asp?DPG=36638

3. 802.11b chipset Prism 2.5,
   umi AP rezim, bohuzel zatim chyba ve wi driveru, v hostap mode jede jen 2Mbit
   tady je zatim neoficialni, ale funkcni a odzkouseny patch (prevzaty algoritmus rssadapt z NetBSD, autor patche http://people.freebsd.org/~avatar/)
   - http://bsd.mikulas.com/wifi/wi-patch-RELENG_6.tgz

   dokumentace - man wi
   stare dobra spolehliva PCI Zcom XI-626
    http://www.i4shop.net/cz/iObchod/Catalog.asp?ca=1594&it=8777
    http://www.wifishop.cz/DetailPage.asp?DPG=36832

   PCMCIA
    http://www.wifiobchod.cz/good.php?goodId=15
    http://www.wifishop.cz/DetailPage.asp?DPG=36498

   miniPCI
    http://www.i4shop.net/cz/iObchod/Catalog.asp?ca=1633&it=9400

4. 802.11b chipset Agere (Prism2 ?)
   man wi
   miniPCI
    http://www.i4shop.net/cz/iObchod/Catalog.asp?ca=1633&it=9330

   PCMCIA
    http://www.wifishop.cz/DetailPage.asp?DPG=36852

5. Intel chipsety (vetsinou integrovane karty v notebookach s centrinem)
   man iwi
   man ipw
   http://damien.bergamini.free.fr/ipw/
  nevim o zadne "externi" karte

 zatim nativne NEpodporovane chipsety (o kterych vim a ktere se u nas vyskytuji)
 PrismGT (Prism54 karty) - napr. Z-Com XG-901
     (byl tu jisty pokus , ale autor - green - nejevil zajem pokracovat, http://green.homeunix.org/~green/prism54-driver/pff/ )
 Texas Instruments , treba DLink DWL-520+ (resp existuje projekt http://dev.kewl.org/ - /usr/ports/net/acx100  - nezkousel jsem )
 Realtek chipsety
 a asi jeste nekolik dalsich ;)