prijimani posty jen z non-windows stroju

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 10 16:14:41 CET 2005

Divacky Roman wrote:

> pf to umi...

	To je ovsem pouze heuristika. Pokud ji ale povazujes za uspokojivou,
pak je potreba strojum, ktere oznaci 'pf' za 'Windows' zablokovat
pristup na port 25.

	Nicmene, jestli vis o pf (a ja jsme od zacatku predpoklada, ze ano) ,
tak na co se vlastne ptas ?

	Jak to v nem udelat ?

	See man pf.conf sekce 'OPERATING SYSTEM FINGERPRINTING'

> myslenka byla takove ze nejvic spamu/viru posilaji zavirovani windows klienti
> (primo, ten virus v sobe obsahuje mta)

	To je na samostatnou diskusi a ta by byla tady skutecne off-topic.
Nicmene, spravce MTA ma nezpochybnitelne pravo rozhodnotu u kazdeho
jednotliveho dopisu, zda ho prijmout chce ci nikoliv a to na zaklade
libovolneho algoritmu. Omezen muze byt maximalne svymi zavazky ke svym
uzivatelum ci sefum.

> chci zamezit prijimani viru/spamu a mam dojem ze by toho slo dosahnout pomoci
> detekce OS ktery odesila postu. vzhledem k tomu ze znam jediny system ktery to
> umi (pf os fingerprinting) tak jsem se zeptal tady...

	Pak to sem skutecne patri - ale pokud vis o 'pf' (a ja predpokladal, ze
vis) pak mas zaroven i odpoved - zablokujes tu komunikaci pomoci 'pf'. A
precist si man od nej - to jsem predpokladal, ze uz's udelal.

	Takze jsme dospel k zaveru, ze se ptas jak to udelat na urovni sveho
MTA - a to sem skutecne nepatri.