ALTQ - rozhrani a fronty

Milan Lysa Milan.Lysa at progeo.cz
Wed Nov 9 18:29:31 CET 2005

Nejspise to ma byt naopak:
Download omezuji az na vnitrnim rozhrani, pri odchodu paketu do vnitrni site (kdesi se nekdo vyjadril, ze nema cenu omezovat download na vnejsim rozhrani, ze uz tam ty pakety jednou dorazily a neda se s tim nic delat).
Jestli jsem to dobře pochopil - pakety na EXT_IF pouštím dovnitř ihned a v queue je spomalim az pri odchodu do vnitrni site na INT_IF.

Upload pak zase omezuji na venkovnim rozhrani az pri odchodu paketu do internetu (stejny duvod jako vyse).

Pri NATu je rozdil v tom, ze na vnejsim rozhrani maji pakety uz venkovni IP (spolecnou pro vsechny), takze prirazeni jsem musel udelat uz na vnitrnim rozhrani (podle vnitrnich IP), tedy na jinem nez pro ktere je definovana queue. Tady o tom pisou:
http://www.openbsd.org/faq/pf/cs/queueing.html#assign

Doufam ze je to alespon trochu srozumitelne.

Milan