bezpecny upgrade systemu

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Thu Oct 20 11:36:48 CEST 2005

Divacky Roman píše v čt 20. 10. 2005 v 11:12 +0200:

> nepochopil jsem jaka je logika v meneni verzi knihovena ale urcite to neni tak
> jak to rikas (prestoze to zni logicky)
>
> major cisla verzi se meni (nejspis, fakt jsem to moc nepochopil) ve chvili kdy
> se uvadi nova major verze fbsd. s api/abi samotne knihovny, proto to
> libmapovani vetsinou chodi...

ELOSTGRAMMAR? Druha veta nedava moc smysl.

Prave protoze se praktikuje politika nemenenni ABI v ramci stabilni rady
verzi FreeBSD dochazi ke zmene ABI jen pri skoku o major verzi FreeBSD
nahoru. Proto ti muze asi pripadat ze pri zvyseni cisla verze FreeBSD se
automaticky navysuji cislicka na sdilenych knihovnach, ale je to naopak.
Ono to k tomu zaveru svadi, kdyz FreeBSD 4 melo libc.so.4 a FreeBSD 6 ma
libc.so.6, ale to ze ty cisla jsou stejna je jen nahoda.

> nehlede nato - api takovych tech "fakt zakladnich" (libc, libpthread) knihoven je definovano
> mimo fbsd (posix, ISO C atd.) tj. menit api ani nejde (nemluvim o abi)

Ale tomu snad sam neveris, kado. Kdyz nic tak libc ma spoustu v POSIXu
nedefinovanych rozsireni specifickych pro FreeBSD. Dal nezapominej, ze
stejny vztah jako maji programy vuci knihovnam maji knihovny vuci
kernelu. Kdyz se zmeni API kernelovych volani, musis mit odpovidajici
novou knihovnu. A zadny POSIX ti nerika, jak na bit presne maji vypadat
tvoje struktury v kernelu, nicmene libc a libpthread s nima primo
manipuluji...

> proste a jednoduse - jasne ze je lepsi upgradovat porty ale neni to jedina
> cesta jak dosahnout toho ceho chces (to ze to libmapovani neni ciste a pekne je
> jasne ale funguje to)

Ja bych jen poprosil kdyby si prestal propagovat postupy, o kterych vis,
ze nefunguji 100%ne.

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
              <pav at FreeBSD.org>

Maybe I should go ask that elvish wizard standing over there
(YES A REAL ELF IS STANDING IN MY ROOM!),
he should be able to tell me.