bezpecny upgrade systemu

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Thu Oct 20 13:51:28 CEST 2005

On Thu, Oct 20, 2005 at 11:36:48AM +0200, Pav Lucistnik wrote:

> ELOSTGRAMMAR? Druha veta nedava moc smysl.

jsem nadopovanej pastiklama proti kasli :)

> Prave protoze se praktikuje politika nemenenni ABI v ramci stabilni rady
> verzi FreeBSD dochazi ke zmene ABI jen pri skoku o major verzi FreeBSD
> nahoru. Proto ti muze asi pripadat ze pri zvyseni cisla verze FreeBSD se
> automaticky navysuji cislicka na sdilenych knihovnach, ale je to naopak.
> Ono to k tomu zaveru svadi, kdyz FreeBSD 4 melo libc.so.4 a FreeBSD 6 ma
> libc.so.6, ale to ze ty cisla jsou stejna je jen nahoda.

pokud vim tak posledni velke bumpovani version cisel bylo tohle:

Bump the shared library version number of all libraries that have not
been bumped since RELENG_5.

tj. zvysilo se cislo verze u vsech knihoven hlava nehlava... s menenim api/abi
to nemelo nic spolecneho - proste se to zvedlo protoze se mel delat RELENG_6.

> Ale tomu snad sam neveris, kado. Kdyz nic tak libc ma spoustu v POSIXu
> nedefinovanych rozsireni specifickych pro FreeBSD. Dal nezapominej, ze
> stejny vztah jako maji programy vuci knihovnam maji knihovny vuci
> kernelu. Kdyz se zmeni API kernelovych volani, musis mit odpovidajici
> novou knihovnu. A zadny POSIX ti nerika, jak na bit presne maji vypadat
> tvoje struktury v kernelu, nicmene libc a libpthread s nima primo
> manipuluji...

jasne... ale tenhle system pouzivam "porad" a jeste nikdy jsem s tim nemel
problemy. tak to nepovazuju za tak neco priserne spatneho

nojono ;)