bezpecny upgrade systemu

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Thu Oct 20 11:12:25 CEST 2005

On Wed, Oct 19, 2005 at 06:49:16PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Bud' dochazi k nedorozumeni v tom, co znamena zkratka API nebo si
> troufam tvrdit, ze se mylis a zcela bezpecne jsi se uz se zmenou API setkal.
>
> 	Ostatne, pokud se prilis nepletu, tak logika je takova, ze minor
> 	cislo verze knihovny se meni tehdy, pokud doslo ke zmenam v knihovne, ale
> API zustava stejne. Knihovnu nove minor verze pak lze pouzit bez noveho
> prekladu. Tenhle pripad ale resi dynamicky linker automaticky - on
> prilinkuje (pri spousteni) knihovnu se stejnym major-cislem a nejvyssim
> minor cislem, o jake vi. V takove situaci tedy neni jakekoliv
> [...]

nepochopil jsem jaka je logika v meneni verzi knihovena ale urcite to neni tak
jak to rikas (prestoze to zni logicky)

major cisla verzi se meni (nejspis, fakt jsem to moc nepochopil) ve chvili kdy
se uvadi nova major verze fbsd. s api/abi samotne knihovny, proto to
libmapovani vetsinou chodi...

nehlede nato - api takovych tech "fakt zakladnich" (libc, libpthread) knihoven je definovano
mimo fbsd (posix, ISO C atd.) tj. menit api ani nejde (nemluvim o abi)

proste a jednoduse - jasne ze je lepsi upgradovat porty ale neni to jedina
cesta jak dosahnout toho ceho chces (to ze to libmapovani neni ciste a pekne je
jasne ale funguje to)

roman