AMD

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Thu Sep 29 13:30:27 CEST 2005

Zbyněk Burget wrote:
> Zdravim,
> pred cca 2 mesici jsem se tady ptal po konfiguraci AMD - viz
> http://www.freebsd.cz/listserv/archive/users-l/2005-August/013838.html
> http://www.freebsd.cz/listserv/archive/users-l/2005-August/013841.html
>
> nicmene se mi podle toho AMD nerozbehlo, ja na to tenkrat pak nemel cas
> a ted jsem se k tomu vratil - at jsem se snazil jak chtel, tak se mi to
> [...]
                       ^^^

sem patri map_name = /etc/amd.mnt

> /etc/amd.mnt:
> cdrom type:=cdfs;dev:=/dev/acd0;opts:=ro,nosuid,nodev,noexec,utimeout=3
>

> po spusteni amd mam system v tomto stavu:
> mount rika, ze:
> pid1126 at zbynek:/cd-rom on /cd-rom (nfs)

Tohle je OK, sice nevim, pro tam je nfs, ale me se to tak chova take.

> Objevi se /cd-rom nicmene je prazdny a nic se do nej nenamountuje.
> Adresar /amd neexistuje a ani po jeho rucnim vytvoreni se nic nedeje.
> Netusite nekdo, kde delam chybu?

Adresar /amd by se mel vytvorit pri spusteni amd, vam se zrejme
nevytvoril vinou chybne konfigurace, kterou jsem vam oznacil vyse. Jeste
dodavam, ze pro spravny chod amd musite mit spusten i portmap (rpcbind).

Automounter funguje tak, ze se mu stanovi adresar, do ktereho se budou
pripojovat dynamicky svazky, definovane v souborech amd.xxx.

Ve vasem pripade se to bude chovat tak, ze mate nastaven adresar na
/cd-rom a v mapovacim souboru mate nastaveno, ze polozka cdrom odpovida
obsahu cedecka. Tudis pristupem (napr. `cd /cd-rom/cdrom`) do
/cd-rom/cdrom se vam zpristupni obsah cedecka. Podresar cdrom v adresari
/cd-rom neexistuje do te doby, nez se do nej pristoupi a zase prestane
existovat po timeoutu, kdyz jej opustite (zadny proces na nej nebude sahat).

Pokud vam nevyhovuje to, ze mate zanoren adresar cdrom v /cd-rom, tak to
lze obejit tak ze mount-point si date jinam nez do /cd-rom a v korenu si
date symlink /cd-rom -> /nejaky_adresar/cdrom. Tohle ale neni obecne
dobre reseni - mit odkaz na automountovany svazek primo v korenovem
adresari. Pri jakemkoliv vylistovani korenoveho adresare se automounter
bude snazit pripojovat ten dotycny svazek (staci obycejny stat()) -
vznikaji potom zbytecne latence.

--
Petr Bezděk