VNC - siva obrazovka a X kurzor

Miroslav C. modus at bsdmail.com
Mon Sep 26 16:26:59 CEST 2005

Zdravim,
uz dlhsiu dobu riesim tento problem:

Na stanici s FreeBSD 5.4 p7 amd64 som nainstaloval port /ports/net/vnc. Tento port som zvolil preto, lebo tightvnc a par dalsich neslo skompilovat pod amd64...pisalo ze bezi iba na i386.
Tak som nainstaloval uz spominany port. Spustam ho pomocou "vncserver" ktory ma konfiguracny script v /root/.vnc/xstartup. Tam som zmenil udaj DM z twm na xinit. V xinitrc mam cestu ku scriptu pre spustenie Xfce4.

Ked takto upraveny vnc nastartujem prikazom "vncserver" automaticky sa mi nastartuje xfce4 a v setko je v poho. Spustim na win stanici vnc clienta a pripojim sa na FreeBSD stanicu. Nasledne zadam heslo. Otvori sa vsak okno v kotrom nevidno plochu vzdialeneho stroja ale uvidim sivu plochu s X kurzorom a nic viac. Mozem klikat stlacat kolko chcem a nic. Dlhu dobu som googlil kde je chyba. Mozno som prehliadol nieco a naozaj na google nieco je. No ja som na konkretne riesenie nenarazil.

Nestretol sa uz niekto s podobnym chovanim VNC? Vopred dakujem