Instalace fBSD5.4 - AMD64 + SATA RAID

Private mytrix at net4you.cz
Thu Sep 15 11:53:58 CEST 2005

Dobry den,

Dekuji všem za reakci. Nakonec jsem to vyřešil pomocí způsobu, který jsem našel na inetu.

1. Nainstalovat systém v minimální instalaci na první disk ad4
2. Zapnout softwarovou podporu RAIDu pomocí atacontrol, čímž se vytvoří zařízení ar0
3. Znovu spustit instalační program, kde je již vidět zařízení ar0. Z ad4 ODSTRANIT veškeré oddíly. Poté na ar0 provést standardní instalaci tj. vytvoření oddílů apd.
4. Po nabootovaní již jede z ar0 a jak se zdá nikdo a nic neprotestuje.

Poznámka: Na internetu je tento způsob upraven o to, že se pře instalací vypne podpora RAID v biosu a zapne se až poté. Nicméně tento způsob se mi příliš neosvědčil, neboť BIOS raidu nejdříve hlásil poškozené pole (neboť tam právě zasahoval softwarový raid ze systému), po přebudování pole pak pro změnu hlásil poškozené pole systém. Takže si člověk nevybere. Výše uvedený způsob, ale zdá se funguje pořádku.

S pozdravem
Jiří Adámek