Dvoje sitove rozhrani

Private mytrix at net4you.cz
Thu Sep 15 12:31:01 CEST 2005

Dobrý den,

Dneska ještě další příspěvek. :)

Situace:

Dva servery, na jednom je rozhraní fxp0 a re0, na druhém je rozhraní em0 a em1.
Tyto dva servery jsou u providera připojené každý svým vlastním rozhraním (fxp0 a em0) rychlostí 100MBps (každý má svou veřejnou IP)
Aby se však nezatěžovala ona 100MBps linka, vytvořilo se ještě druhé spojení, tentokrát přímé (re0 <-> em1), tentokrát 1GBps - v tomto případě má jeden server (re0) IP: 192.168.1.1 a druhý (em1) IP: 192.168.1.2

V prvním případě problém není. Ovšem v případě druhého spojení (re0 <-> em1) již problém je. Log hlásí, že spojení je pořádku, tedy po hardwarové stránce a opravdu jede 1GBps. Když však zkusím ping, tak bez úspěchu. Problém vidím v routování, neboť od providera jsem se dozvěděl, že když jsem zadal například ping 192.168.1.2 tak se packety tlačily na veřejné rozhraní - tedy přes onu linku 100MBps.

Otázka zní celkem triviálně, bohužel přiznávám se, zrovna síťařinou příliš nevládnu a tak přesně nevím, co kde jak nastavit, aby to šlapalo dle mých představ. Metoda pokus omyl se mi příliš zkoušet nechce, neboť bych si nerad odřízl špatným nastavením spojení od serveru. :) Proto bych chtěl jít lidově řečeno "na jistotu". Děkuji za pomoc. Dole ještě přikládám současné nastavení sítě v rc.conf.

ifconfig_em0="inet XXX.XXX.XXX.71  netmask 255.255.255.128  broadcast XXX.XXX.XXX.127"
defaultrouter="XXX.XXX.XXX.1"
ifconfig_em1="inet 192.168.1.2  netmask 255.255.255.0"
gateway_enable="YES"
hostname="alik.hw.cz"

Tyto řádky jsou shodné pro oba servery, teda samozřejmě s jinými IP.

S pozdravem
Jiří Adámek