Instalace fBSD5.4 - AMD64 + SATA RAID

Peter Rosa prosa at pro.sk
Mon Sep 12 10:26:56 CEST 2005

Dobry den,

> provedena, jsou vidět pouze disky ad4 a ad6. RAID pole systém nevidí. :( A
> toto je dosti problém. :) V BIOSU je samozřejmě RAID na SATA povolen,
> pole (RAID 1) je vytvořeno. Jsou tam dva WD RAPTORY 74GB. Neřešil
> už někdo tento či podobná

nemam skusenost s vasim RAID radicom, ale nieco podobne som riesil s inym
radicom. Podla logiky by to malo riesit jadro systemu. Treba mu vsak dat
vediet, aky modul ma na citanie RAID-u pouzit.

Konkretne:
1. boot z install CD
2. <MEDZERNIK> (boot prompt)
3. load kernel
4. load /casta/k modulu/VAS_MODUL_RAID.ko
    bud sa nachadza na instalacnom CD FreeBSD, alebo ho mate na diskete
5. boot
6. instalacia
7. Alt-F4 ("holographic" console)
8. skopirovanie VAS_MODUL_RAID.ko do /boot/kernel/
9. echo "VAS_MODUL_RAID_load=\"YES\"" >> /boot/defaults/loader.conf
    pozor - VAS_MODUL_RAID *bez* koncovky .ko
10. Alt-F1 (navrat do sysinstall)
11. Exit Installation

Po restarte by to malo fungovat. Dajte *velky* pozor na to, ze po make
update vam system *automaticky* vymaze cely obsah /boot/kernel/ !!! Aj s
vasim modulom radica. Takze po kazdej rekompilacii jadra *musite* opakovat
krok 8. Inak stravite pol hodinu s FixIt konzolou, ako sa to stalo mne :-)

Len dufam, ze som nic nezabudol/nepoplietol :-))) Pre istotu este pockajte
na mudrejsich/skusenejsich z tohoto listu, iste tiez niekto odpovie.

Peter Rosa