Instalace fBSD5.4 - AMD64 + SATA RAID

Private mytrix at net4you.cz
Sun Sep 11 18:52:29 CEST 2005

Dobry den všem,

Na nový server od SuperMicro s touto základovou deskou (http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon800/E7520/X6DHR-XiG.cfm) se pokouším nainstalovat FreeBSD 5.4 pro AMD64. Problém je bohužel v detekci RAID pole. :(

Na domovských stránkách fBSD jsem se dozvěděl, že s uvedeným SATA RAID řadičem (ICH5R) mohou byt jisté problémy (http://www.freebsd.cz/cs/platforms/amd64/motherboards.html), Konkrétně, že systém nevidí disky připojené přes tento řadič. To se dá obejít podle jejich návodu tím, že se instalace spustí v "Save mode" a po dokončení instalace se překompiluje jádro, čímž se daný problém odstraní.

Ok. "Save Mode" opravdu toto vyřeší, nicméně objevil se zde další problém. Při výběru disku, na který má být instalace provedena, jsou vidět pouze disky ad4 a ad6. RAID pole systém nevidí. :( A toto je dosti problém. :) V BIOSU je samozřejmě RAID na SATA povolen, pole (RAID 1) je vytvořeno. Jsou tam dva WD RAPTORY 74GB. Neřešil už někdo tento či podobná problém? Jak postupovat? Půl dne jsem procházel Gogole a žádné uspokojivé řešení jsem nenašel. :(

Děkuji za radu.

S pozdravem
Jiří Adámek