Newbi dotaz na upgrade package

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Sep 8 21:51:58 CEST 2005

Martin Zdrazil wrote:
> Dobry den,
>
> snazim se vyresit nasledujici problem.
> Na FreeBSD 5.4 bezim kde 3.4 a package kdenetwork 3.4.0.
> Ta obsahuje soft kopete ktere potrebuju jako nohsled microsoftu pro
> pripojeni na msn messenger abych mohl dostavat rozkazy z redmondu.
> Kopeto ale v teto knihovne nefunguje s msn (ma nejaky bug) ale uz to
> nekdo opatchoval a existuje package kdenetwork 3.4.2, ktera doufam
> obsahuje opravene kopeto a tuto novou package jsen dokonce nekde
> vydoloval a stahnul. jeji instalace ale konci hlaskou ze uz tam
> [...]

Predem upozornuji, ze nemam zkusenosti s binarnimi balicky. Ale mam za
to, ze pkg_delete -f, nebo jeste lepe pkg_deinstall -f, provede smazani
/ odinstalovani z voleneho baliku i v pripade, ze na nem neco zavisi
(dojde tim k poruseni zavislosti), ale neodstrani ty zavisle baliky,
takze by to melo odstranit jen kdenetwork, nikoliv cele KDE.
Portupgrade/portinstall se da pouzit i pro binarni balicky, je tam na to
volba -P a -PP.
Portupgrade nic neprovede v pripade, ze se nainstalovany balik shoduje s
tim, ktery je dostupny z ports. Takze bych nejprve doporucil update
/usr/ports (a/nebo make fetchindex).
Stav baliku se da take zjistit pres pkg_version -v, pripadne portversion -v

Pokud nasilne odstranite a pak nove nainstalujete nejaky balik, bude
mozna jeste potreba opravit zavislosti v databazi baliku prikazem pkgdb -F