Preco pamat ktora je v Linuxe "vadna" funguje pod FreeBSD?

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Mon Sep 5 09:40:43 CEST 2005

On 2005-09-05 09:13 +0200, Stano Sitar wrote:
> "Linux pouziva hardware na maximum a casto sa napr. pri kompilacii
> kernelu prejavia chyby pamate, ktore sa vo windowse neprejavia ani
> za mnoho rokov pouzivania."

(Toto je len moj skromny nazor, asi nebude pravdivy.)

Neviem si predstavit, ze by sa chybna pamet mohla prejavovat iba Linuxe
a nie na Windowse... Myslim, ze to nebude mat prijamu suvislost s
chybnou pametou, ale chybnym niecim inym...

Samozrejme ze keby ta veta znela takto:
"Linux pouziva hardware na maximum a casto sa napr. pri kompilacii
kernelu prejavia chyby, ktore sa vo windowse neprejavia ani za mnoho
rokov pouzivania."

(Odstranene slovicko "pamete" - Takto som ju uz par krat pocul.)

Tak by to mohlo znamenat, ze windows je kompilovany na i386 bez podpory
specialnych instrukcii - a Linux (alebo FreeBSD) je optimalizovany na
mieru daneho procesora. A procesor sa pri zatazi zacne viac prehrievat a
padat... podobne ako pri pretaktovani procesora.

Lenze to nevysvetluje Vas problem. Jeho vysvetlenie by ma zaujimalo.

--
Marian Cerny <jojo at matfyz.cz>
Jabber: jojo at njs.netlab.cz

[ UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are. ]