Preco pamat ktora je v Linuxe "vadna" funguje pod FreeBSD?

Stano Sitar sitar_vim at procaut.sk
Mon Sep 5 09:13:41 CEST 2005

Zdravim.

Pomahal som kamaratovi instalovat domace PC. Chcel tam nejaky Linux,
a kedze som ho viac krat presviedcal na vyskusanie FreeBSD tak
som mu tam nainstaloval aj FreeBSD. Vlastne som preniesol svoje
nainstalovane, aby som si usetril cas a pracu.

Disk som vymontoval, strcil do svojho stroja, podelil som ho,
nainstaloval na jednu particiu minimalnu konfiguraciu
FreeBSD 5.4. Potom som cez tar preniesol obsah svojich particii
na jeho korespondujuce particie. Po namontovani disku naspat
do jeho pecka FreeBSD napodiv funguje.
(Preto napodiv, lebo sa nepovazujem za pokrocileho pouzivatela a tar
mi odmietol skopirovat cca 4 subory typu stream). To vyriesim
preinstalaciou pripadne nefungujucich programov (mozno xine)
Prenos som vykonal tak, ze som bootol dalsie, tretie, FreeBSD z
pomocneho disku aby som sa vyhol kopirovaniu pouzivanych suborov.
Viem ze sa to ta urobit aj elegantnejsie, ale teraz ma zaujima
problem s pamatou.

Ked spustim pod FreeBSD memtest tak mi ukaze ze pamat je OK.
Ked spustim memtest86, ktory som preniesol na disketu tak sa
stroj restartuje.

Windows 98 nainstalovany na 1. particiu funguje, zda sa, v pohode.

Tak som prikrocil k instalacii Linuxu.
Suse 10.0 Beta 3 mi zdochol 4x, zakazdym na *inom* mieste.
Spustil som kontrolu instalacnych medii a vsetky kontrolne
sucty su v poriadku.
Tak som skusil Mandrivu z DVD z casopisu Linux (ten kupuje kamarat,
nie ja ;-). Tiez to zdochne. Zakazdym na inom mieste.
Tak som spustil z instalacky Mandrivy (byvaleho Mandrake Linuxu)
memtest a ten mi ukaze ze pamat je vadna.

Mal som raz davno podobny problem a pri skumani som sa dozvedel ze
"Linux pouziva hardware na maximum a casto sa napr. pri kompilacii
kernelu prejavia chyby pamate, ktore sa vo windowse neprejavia ani
za mnoho rokov pouzivania." Alebo nieco v tom zmysle.
COOL. Linux proste pouziva hardware "intenzivnejsie" nez Windows 98.
Vtedy sa mi to zdalo uplne jasne.

Preco mi ale na takejto "vadnej" pamati funguje FreeBSD?
Ako mam pod FreeBSD 5.4 naozaj poriadne otestovat pamat?

Dakujem
Stano.