newfs

Peter Rosa prosa at pro.sk
Thu Aug 11 10:57:33 CEST 2005

Zdravim vsetkych,

prosim o taku vseobecnejsiu radu. A vopred sa ospravdlnujem za trochu
dlhsi mail.

Mame tu server postaveny na FreeBSD. Sluzi ako:
1. Samba fileserver pre Win98, WinXP, MacOSX
2. intranetovy www + php + mysql server na testovacie stranky
Prioritna je Samba.

Je v nom HW (okrem ineho :-))) :
- RocketRAID 154x/1640 SATA Controller
- Intel(R) PRO/1000 Network Connection
- su tam 2xHDD Seagate Baracuda ST3120026AS - 120GB
- RAID je "HPT3xx RAID 1 Array 3.00" ako da0

Ked mam ulozene subory lokalne na Win alebo Mac, maju velkost:
- adresar A - 71,2 MB (74.559.948 b)
- adresar B - 2,75 GB (2.951.171.511 b)

Skopirujem tie iste subory na fileserver, zobrazim info a dostanem:
- adresar A - 170 MB (74.55.945 b)
- adresar B - 6,52 GB (2.951.171.511 b) !!!

Moja otazka:
ako musim nastavit parametre -S (sector-size), -b (block-size),
pripadne ostatne parametre newfs, aby som dostal aspon priblizne
rovnake vysledky???
Pri sucasnom nastaveni tam ulozim cca 70GB a disky su "plne" (vyskusane) !!
Teda aspon podla OS.

Ako riesite fileservery vy, prosim? Patram po vasich skusenostiach z praxe,
nie radach "man newfs" a pod. Web som prehladal, ale ako vzdy su tam skor
rady "It depends on....". Pokusil som sa v tejto prosbe o radu spisat vsetky
mozne dependencies+requirements. Tak vas ozaj prosim iba o Vase konkretne
skusenosti.

Velka vdaka a prajem prijemny den,

Peter Rosa