newfs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Aug 11 11:22:26 CEST 2005

Peter Rosa napsal/wrote, On 08/11/05 10:57:
> 1. Samba fileserver pre Win98, WinXP, MacOSX

> Ked mam ulozene subory lokalne na Win alebo Mac, maju velkost:
> - adresar A - 71,2 MB (74.559.948 b)
> - adresar B - 2,75 GB (2.951.171.511 b)
>
> Skopirujem tie iste subory na fileserver, zobrazim info a dostanem:
> - adresar A - 170 MB (74.55.945 b)
> - adresar B - 6,52 GB (2.951.171.511 b) !!!
>
> Moja otazka:
> ako musim nastavit parametre -S (sector-size), -b (block-size),
> pripadne ostatne parametre newfs, aby som dostal aspon priblizne
> rovnake vysledky???

	Zaokrouhlovani na velikost sektoru ci alokacniho bloku ci cehokoliv
jineho lze vysvetlit zmenu nejvyse o konstantu (o velikost toho bloku ci
sektoru). Samozrejme - pro kazdy soubor.

	Optimalizace udaju pro newfs se opira predevsim o pocet a typickou
velikost souboru. Jina je pro malo velkych souboru a jina pro spoustu
malych.

	Vy ale nechcete optimalni nastaveni, ale nastaveni podobne tomu ve
Windows. Well, jenze ani nastaveni ve WIndows neni konstantni a vychazi
z velikosti disku. Takze rada je, vice mene, jednoducha - zjistete si
velikosti alokacnich bloku ve Windows a nastavte podobne. Pozor na to,
ze UFS dokaze i subalokovat (pouzit blok mensi nez je alokacni).

> Ako riesite fileservery vy, prosim? Patram po vasich skusenostiach z praxe,
> nie radach "man newfs" a pod. Web som prehladal, ale ako vzdy su tam skor
> rady "It depends on....". Pokusil som sa v tejto prosbe o radu spisat vsetky
> mozne dependencies+requirements.

	No na to, ze to ma bych vsechno toho zas tak moc nebylo. Takze skutecne
nezbyva nez odpovedet, ze "to zalezi na ...".

	A co se tyce osobnich konkretnich zkusenosti - v typickem pripade
nechavam defaultni udaje. Pokud se mam duvod domnivat, ze na konkretni
partition bude velmi hodne spise malych souboru je nutne parametry
upravit. Pokud tam bude spise malo velkych souboru pak hodnoty upravit
lze, ale neni to az tak nutne (mohlo by to prinest trochu mensi overhead
pri pristupech a bude rychlejsi pripadny fsck).

 > Tak vas ozaj prosim iba o Vase konkretne skusenosti.

	Nezacinal, nahodou, dotaz vetou "prosim o taku vseobecnejsiu radu" ? ;-)

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz