FreeBSD bootmanager - jak vypnout zapamatovani posledniho vybraneho OS

Stano Sitar sitar_vim at procaut.sk
Fri Jul 22 08:02:07 CEST 2005

likeapear wrote:
> Ahoj,
>
> pouzivam FreeBSD bootmanager (mam tam WXP Home a FreeBSD) a potreboval bych aby si NEPAMATOVAL posledni zvoleny OS. Kdyz totiz skoncim svoji praci na notebooku (ve FreeBSD) a pak si notebook zapne moje zena a nestihne to prepnout do WXP, tak ji to najede do FreeBSD a nevi co s tim a zlobi se ;)
> Je mozne to nejak nastavit? Nebo musim pozuit jiny bootmanager, ktery tohle umi? Jaky pripadne doporucite?

Ja pouzivam Smart boot manager.
http://btmgr.webframe.org/

Stiahol som si aj "czech theme".

Moja zena SBM pouziva na to aby doma bootovala FreeBSD.
Teda pouzivame ho obaja, ale teraz sa bavime o boot nanageri
ktory zvladne aj manzelka ;-)
Vie se sa ma prihlasit (bez hesla (ved je to domaci stroj))
a potom napisat startx
Ked skonci KDE a da prikaz vypni.
(Ja viem dat na shutdown suid root nie je nic moc, ale sme
doma za firewallom. Tiez viem ze sa da nastavit graficke
prihlasovanie ale xdm/gdm/kdm nemam rad.)

Smart boot mamager je fakt super a pouzivam ho uz velmi dlho.
Da sa tam nastavit fakt kadeco.
Bootujem s nim aj pripadny linux, ked cas od casu skusam nejaku
distribuciu.

Prijemny den prajem
Stano.