Gcc - segmantation fault [Uz OT]

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jul 16 00:27:12 CEST 2005

Divacky Roman napsal/wrote, On 07/15/05 20:07:
> a kdyz doleji mluvis o tech multigigabajtovych routerech a co ja vim co jeset -
> to to fakt chces provozvat na pII se 100mb sitovkou v nejakem legacy pci slotu?

	Chci nebo nechci je irelevantni. Podstatne je, ze gigabitova karta v
bezne slotu 100Mbps na 4.x prokazatelne zvlada a zvlada to spolehliveji
nez na 5.x. Coz je pro me to podstatne.

	Ze by bylo vic 'in' moci zvladat 200Mbps, coz uz by vyzadovalo PCI-X a
ja nevi-co-jeste a tedy 5.x je nepochybne pravda, ale tohle ja
nepotrebuju a tedy je zbytecne nest riziko mensi stability, ktere tato
verze prinasi. Me tech 100Mbps v danem miste staci.

	Uz jsem to rikal - nejprve je cil - co potrebuju zvladnout. Pak je
teprve vyber prostredku.

	Az budu nekde potrebovat vyresit neco na co 4.x vhodna nebude, sahnu po
tom, co bude vhodnejsi - treba po 5.x, po 6.x nebo treba po uplne jinem OS.

  > jen tak mimochodem - zrovna routovani bych povazoval za "lepsi" v
5.x pac tam
> se do toho vlozil robert watson a nevim ze by takove testovani jake delal
> rwatson mela 4.x nekdy.
>
> + 4ka nema (teda poikud vim) veci jak sack, fastforwarding atp.

	Zkousel jsem to naposled na 5.2

	Lituji, v praktickem testu mel router na 4.x lepsi pruchodnost nez
tentyz hardware a stejnou konfiguraci nez 5.2.

	Co o tom rika R. Watson nevim a ani jsme se s nim nikdy nepotkal. Ja tu
prezentuji to, co jsem sam vyzkousel, nebo to alespon vyzkousel nekdo,
kdo je mi dostatecne blizko a znam podminky testovani natolik dobre,
abych si sam dokazal udelat predstavu o jejich duveryhodnosti a
relevantnosti.

	Ja tu ale neprosazuji svuj nazor jako jedinny mozny - ja ho pouze
nabizim. Jsem si jist, ze vsichni zde pritomni maji svuj rozum a z
nabizenych informaci si vyberou ty, ktere jsou relevantni k jejich
problemum a potrebam.

	Nemam potrebu zatajovat informace jen proto, ze jsem nekriticky nadsen
z nove verze oblibeneho OS a bojim se, ze prezentovani nepopularnich
zaveru by mohlo snizit jeho oblibenost ...

> v tomhle se vubec neorientuju ale nejak se mi nechce verit ze "core business"
> bezi na fbsd at i386, nepouzivaji tidle kuci nejaka specialni reseni?

	Samozrejme, ze take - FreeBSD neni jediny OS pouzivany v podobnych
institucich, i386 neni jedina architektura.

	Presto byses patrne divil, jak silne zastoupeni maji i na takovych
mistech PC a open-source systemy. Neda se nic delat, jejich cena a
flexibilita (moznost prizpusobit je specifickym podminkam) je v
porovnani s profesionalnimi resenimi srovnatelna a v mnoha pripadech
lepsi, zatimco cena je priznivejsi prakticky vzdy a vyrazne.

	Casto se ti na miste routeru misto profesionalniho Cisco routeru
vyplati mit PC - a vedle nej vypnuta dve dalsi ve stejne konfiguraci,
abys to mohl rychle prehodit "kdyby neco". A *BSD derivaty poskytuji na
miste routeru (a nekterych typu serveru) stale velmi dobre vysledky.
Vyjde to, ve vysledku, lacineji nez to Cisco a dokaze to vic. To je
jednoduchy priklad, samozrejme.

	Ne, neplati to vzdy, vsude a pro kazde podminky.

	Presto ma za vhodne konstelace podminek i v takove instituci FreeBSD na
i386 sve uplatneni a misto.

	Zrovna u tebe me prekvapuje, ze mas FreeBSD za system vhodny jen na
mene narocna mista a automaticky ocekavas, ze na kritickych mistech je
neco uplne jineho.

	To ja mam sice k FreeBSD podstatne pragmatictejsi vztah, presto vim, ze
je vhodne i na kriticka mista. Navenek ho mozna tak nevychvaluju jako
ty, ale ve skutecnosti k nemu, zrejme, chovam daleko vetsi duveru ...

	Samozrejme musi se vhodne vybrat hardware (vcetne pripadne nutnosti
drzet hardware zalozni), vhodne nakonfigurovat - a to, k tve nelibosti,
zahrnuje i vyber pouzite verze OS - pak je ale pouzitelne i na mistech,
kde jde o opravdu velke penize nebo jsou  jinak narocne podminky ...

> ja osobne si myslim ze novejsi fbsd prinasi mnoho dobreho a chtel bych aby se
> pouzivali vic, cemuz tva propaganda brani ---> waaaaaaar ;)

	Coz je rozdil mezi pouzivanim nastroje a nabozenstvim ...

	Ty to co rikas korigujes ve svetle toho, ze si prejes, aby se FreeBSD
pouzivalo vic a jeste vic. A myslis, ze vetsiho mnozstvi lidi dosahnes
vychvalovanim a zastiranim zminek o nedostatcich.

	Ja predpokladam, ze ho pouzivaji vsichni, pro ktere je vhodnejsi nez
jine nastroje. Nepresvedcuji k jeho pouzivani ty, pro ktere ve
skutecnosti vhodnejsi neni, proste jen pro jeho vetsi slavu ...

	Ja ti nabozenstvi neberu, i kdyz ho nevyznavam - ponech mi muj
pragmatismus (a nemusis ho prevzit).

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz