Gcc - segmantation fault [Uz OT]

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Jul 15 20:07:28 CEST 2005

On Fri, Jul 15, 2005 at 07:00:56PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Jen v pripade, ze takovy hardware mas.
>
> 	Jedna ze zakladnich veci, kterou se FreeBSD odlisovalo pd LInuxu
> 	byla ta, ze u Linuxu se nejprve nakoupil hardware - a od OS se pak
> ocekavalo, ze ho bude podporovat a zvladat na nem pozadovane veci.
>
> 	Na FreeBSD se casteji postupovalo tak, ze se urcil cil, pak se
> 	urcily vhodne prostredky, a pokud se jako vhodnym OS ukazalo byt FreeBSD,
> tak se k nemu nakoupil prislusny hardware, ktery OS podporoval - a bylo to.
>
> 	Samozrejme zalezi, jestli je cilem vysledek, nebo "mit FreeBSD" (a
> 	kdyz uz ho mam, tak na nem tedy nejak upatlat ten cil) ...

no, myslim ze kdyz ne dneska tak zitra urcite uz bude problem koupit neco na
cem 4.x nabootuje. proste nekdy nemas na vyber - pata zemre, klasicky pci taky
atd atd.

a kdyz doleji mluvis o tech multigigabajtovych routerech a co ja vim co jeset -
to to fakt chces provozvat na pII se 100mb sitovkou v nejakem legacy pci slotu?

> 	c99 potrebujes tehdy, pokud ho potrebujes. Podpora jakehokoliv
> standardu je vec hezka, ale sama o sobe neznamena jakekolvi plus. Mozna
> i tady zamenujes prostredky a cil ...

no.. ty furt basnis o stabilite a buhvi cem. uznavam ze kdyz lehne kernel tak
je to pr*ser, ale kdyz lehne aplikace tak to taky neni buhvijak uzasne. doufam
ze souhlasis. no a zrovna to C99 prinasi (nazveme to optimisticky) bezpecnejsi
programovani coz by teoreticky mohlo vyustit v bezpecnejsi aplikace. souhlas?

a to ze mi kvuli lepsi podpore standardu (nejen lepsi ale i podpore novych)
pojedeou lepsi a stabilensji aplikace je snad + ne?

> 	Nerad bych tady maval rudymi knizkami a kdo ze ma jako vetsi. Ja
> 	mluvim o serverech ve financi instituci, kde pul dne vypadku stoji nekolik
> set tisic, mluvim o serveru, kde prumerny tok cini pres 60Mbps, mluvim o
> routerech routujici nemaly multicastovy provoz (desitky Mbps), o velkych
> WWW serverech s toky v radech desitek Mbps, serveru zajistujici
> slozitejsi infrastrukturu - to jest majici desitku interfacu (casto
> virualnich) a provadejicich tunely kamsi, pripadne IPSEC a jine podobne
> cunarny.

libi se mi jak mne furt hazis mezi "ty cucaky s triosmsestkou rutujici
adeeselko".

rozhodne ale myslim ze jsou stroje s 5.x ktere jsou velmi zatizene (tinderboxy
atp. co ja vim)

> 	Tak to mam za "slozitejsi" servery a routery. No a routery pripojene
> 	do internetu jednim, dvema megabity majici za sebou jedno, maximalne dve
> lokalni site pro ktere prekladaji nekolika malo desitkam uzivatelu - tak
> to mam za "jednodussi" router.

jen tak mimochodem - zrovna routovani bych povazoval za "lepsi" v 5.x pac tam
se do toho vlozil robert watson a nevim ze by takove testovani jake delal
rwatson mela 4.x nekdy.

+ 4ka nema (teda poikud vim) veci jak sack, fastforwarding atp.

> 	Asi chodime do jine spolecnosti. Ja trvam na tom, ze "male servery"
> funguji celkem prijatelne, jakmile se ale dostaneme do oblasti velkych a
> slozitych serveru, tak je to problem na problem. A pokud je to soucasne
> v miste, kde je pulhodinovy vypadek (nebo nekolik desetinimutovych
> denne) vazny problem, tak se nebojim roct - tragedie na tragedii.

v tomhle se vubec neorientuju ale nejak se mi nechce verit ze "core business"
bezi na fbsd at i386, nepouzivaji tidle kuci nejaka specialni reseni?

> 	Ja skutecne nemluvim o pocitacich ve studentske laboratori, kde pul
> 	dne vypadku nikoho nezajima, ani v male firme, kde je nepritomnost
> internetu sice neprijemna, ale v zasade se toho taky moc nestane ani o
> domacim routeru pripojujicim rodinu k ADSL ani o WWW
> serveru/routeru/firewallu u vesnickeho ISP se stovkou uzivatelu.

> 	Psal jsem, ze ja sice 5.x nepouzivam, ale v okoli par mene stastnych
> kolegu, kteri se ji nemohli vyhnout, mam.
>
> 	Muzes sice tvrdit, ze ty problemy nemaji, ale oni ti to asi neuveri
> 	i kdyz to budes opakovat kolikrat chces a oznacovat to co rikam
> [...]

mne jsou tvoji kamaradi u ....., mne jde o to ze ty systematicky presentujes
cokoliv novejsiho nez 4.x jako (hodne prehanim) dilo satanovo.

ja osobne si myslim ze novejsi fbsd prinasi mnoho dobreho a chtel bych aby se
pouzivali vic, cemuz tva propaganda brani ---> waaaaaaar ;)

napr. ve skole mame 4.x a s kamaradama sme si udelali v houmu jednoho svn repo
(pac jsme lini studenti) a pac 4.x nema aclka tak sme to nemohli udelat nejak
hezky... pro 5.x a dal je SPOUSTA duvodu

> [...]
> kapsy na zaklade mnohaletych zkusenosti, ktere mi jeste nejaky cas tu
> snizenou pruznost dokazou bohate nahradit. To, co ty rychle vymyslis,
> protoze jsi mlady a pruzny, to ja sice uz tak rychle nevymyslim - ale to
> nevadi, protoze u dve tretin problemu to vymyslet nemusim - uz jsem neco
> podobneho nekdy zazil a resil. Takze, dokud mi bude slouzit pamet, pri
> vnejsim pohledu budu vetsine manageru, u kterych se pripadne budu
> uchazet o lukrativni praci, vypadat daleko lip nez ty, protoze u dvou
> tretin veci budu s resenim rychlejsi ... ;-)
>
> 	No, to uz jsme ale od FreeBSD odbocili ...

jsem rad ze to beres s nadhledem a nenimras se v offtopic blbinach :)))