FreeBSD vs Solaris

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Tue Jul 5 13:44:50 CEST 2005

Zdravim opat!

> - Zalamovanie riadkov na 72 znakov usetri vela nervov a prida na
> citatelnosti

  ^-- Suhlasim, pridavam sa. :-)

> - Solaris je derivat SystemV, kdezto FreeBSD nie

  ^-- Nesuhlasim, Solaris je hybrid oboch unixov.

> - Obecne plati: Behat na SPARC nieco ine, ako Solaris nema vyznam a
> behat Solaris inde, ako na SPARC, tiez nema vyznam :-)

  ^-- Tu je maximalne strucne povedane vela pravdy. Vsetko, co odporuje
tomuto Otisovmu tvrdeniu, je vynimka.

> - To, ze je to najstabilnejsi a najbezpecnejsi system je pravda len
> zcasti (stabilita), s tou bezpecnostou je to trocha inak (staci si
> zagooglit). Stabilita je IMHO dana najma spolahlivym hardwarovym

  ^-- Pruznosti vydavania oprav bezpecnostnych chyb vo FreeBSD skutocne
memoze len tak nieco konkurovat. Patche na Solaris su priblizne to iste,
ako bezpecnostne zaplaty na Window$.

> Ako som uviedol vyssie, neda sa to porovnavat, kedze ide o dva
> fundamentalne odlisne systemy. Kazdopadne, FreeBSD je stale operacny
> system, na ktory je spolah a ktory je vhodny na nasadenie vo vseobecnych
> serverovych aplikaciach, ktore nevyzaduju pre svoju cinnost hardware
> spominany vyssie :-) A treba si uvedomit, v akych podmienkach vznikal
> Solaris a ake bolo jeho (po dlhe roky) pouzivanie a s akymi cielmi bol
> designovany.

  ^-- Opat suhlas: Solaris sa pouziva v bankach, telekomunikacnych
spolocnostiach, vo vyvojovych timoch, takmer vzdy su tieto stroje
pristupne len z malej, viac-menej uzatvorenej lokalnej siete, kde nie su
"zli a skaredi chlapci". FreeBSD je nezriedka vystavene ostrym vetrom a
burkam otvoreneho internetu, utokom vsetkych moznych druhov.

J.