FreeBSD vs Solaris

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Tue Jul 5 13:49:47 CEST 2005

Juraj Lutter wrote:

> - Obecne plati: Behat na SPARC nieco ine, ako Solaris nema vyznam a
> behat Solaris inde, ako na SPARC, tiez nema vyznam :-)

No, par Solarisu uz jsem potkal na ruznych mistech to tohle uplne presne.
Na MFF mame celou laborku, kde spravce z skvelych ficur (slovo chyb se
uz v IT nepouziva, mam pocit) Solarisu zesedivel a vsechny SPARCY
preinstaloval na LINUX a to vcetne serveru (krouzek nad u). Pokud je mi
znamo, tak Jakub Jelinek vyviji LINUX pro tuto platformu nadale (i kdyz
uz komercne pro RH), takze minimalne jeden OS jiny nes Solaris je pro
tento HW dostupny.

> zagooglit). Stabilita je IMHO dana najma spolahlivym hardwarovym
> podkladom, na ktorom tento system bezi (kto ste niekedy videli viac ako

No, onen HW podklad ani u velkych stroju neni nic moc. Neni tak davno,
co jsem videl v jednom nejmenovanem transplantacnim centru to nej od
Sunu, jak se naprosto pomatl. Neni se cemu divit, kdyz mu pretekli
vnitrni hodiny (proste ten server bezel vic ja 560 dnu v kuse a to se
nesmi) a odpoved  Sunu, to preni nikdo nema ten stroj tak dlouho bez
restartu (ma, tam si to nikdo nemuze dovolit jen tak vypnout, i kdyz je
to v klastru a ....).
Navic bezne modely jsou uvnitr PC jak vysite.

> Ako som uviedol vyssie, neda sa to porovnavat, kedze ide o dva
> fundamentalne odlisne systemy. Kazdopadne, FreeBSD je stale operacny
> system, na ktory je spolah a ktory je vhodny na nasadenie vo vseobecnych
> serverovych aplikaciach, ktore nevyzaduju pre svoju cinnost hardware

Nastesti. Takze za rozumny peniz si dokazes postavit stroj, na ktery
bude spolehnuti. Nevim, k cemu to chces, ale pokud to neni server do
banky, transplantacni centrum a podobne, tak nevidim duvod pro Solaris.
Ale testovani se meze nekladou.

JIrka