FreeBSD vs Solaris

Juraj Lutter freebsd-users-l at wilbury.sk
Tue Jul 5 11:41:05 CEST 2005

Dovolim si to zopar vetami zhnrnut:

Karel Malý wrote:
> Ahoj.
>
> Není to tak dávno, co vyšel konečně OpenSolaris.

- Zalamovanie riadkov na 72 znakov usetri vela nervov a prida na
citatelnosti

- Solaris je derivat SystemV, kdezto FreeBSD nie

- Obecne plati: Behat na SPARC nieco ine, ako Solaris nema vyznam a
behat Solaris inde, ako na SPARC, tiez nema vyznam :-)

- No a porovnavat Solaris a FreeBSD, tak to uz jako vubec ne...

> O Solarisu se pějou samé chvály. Hlavně, že je to nejstabilnější a
> nejbezpečnější systém, ale je to pravda?

- To, ze je to najstabilnejsi a najbezpecnejsi system je pravda len
zcasti (stabilita), s tou bezpecnostou je to trocha inak (staci si
zagooglit). Stabilita je IMHO dana najma spolahlivym hardwarovym
podkladom, na ktorom tento system bezi (kto ste niekedy videli viac ako
2 novsie modely od f. Sun mi date zapravdu), pouzivanim kompilatorov
odladenych a optimalizujucich pre danu platformu (uvazujem hw platformu
SPARC). Navyse, Solaris plati za enterprise operacny system urceny pre
beh na velkych multiprocesorovych serveroch delenych na domeny (Solaris
10 prinasa tzv. zony, co je vlastne obdoba jail-u) s velkymi objemami
RAM, obrovskymi pripojenymi storage zariadeniami.

> Mě by hlavně zajímalo porovnání
> stability a bezpečnosti FreeBSD a Solarisu od někoho, kdo má s těmito
> systémy větší zkušenosti a může je tak objektivně porovnat.

Ako som uviedol vyssie, neda sa to porovnavat, kedze ide o dva
fundamentalne odlisne systemy. Kazdopadne, FreeBSD je stale operacny
system, na ktory je spolah a ktory je vhodny na nasadenie vo vseobecnych
serverovych aplikaciach, ktore nevyzaduju pre svoju cinnost hardware
spominany vyssie :-) A treba si uvedomit, v akych podmienkach vznikal
Solaris a ake bolo jeho (po dlhe roky) pouzivanie a s akymi cielmi bol
designovany.

--
Juraj Lutter                          |  /\  ASCII Ribbon Campaign
otis (at) wilbury.sk                  |  \/  - NO HTML/RTF in e-mail