freebsd a extended partition

Petr Rehor prehor at gmail.com
Sun Jul 3 11:05:57 CEST 2005

On 7/3/05, Petr Podrabsky <lists at seznam.cz> wrote:
> Zdravim vespolek,
>
> chtel jsem se zeptat ohledne extended partition. Nyni mam na extended partition
> pod linuxem ve filesystemu xfs 2 partitiony (debian, slackware). Jednu bych chtel
> nahradit freebsd. Kdyz jsem v Sysinstalu, tak to je tusim fdisk, co ve freebsd
> nevidi ani jednu partition (v extended) a nabizi mi, ze mi rozdeli celou extended
> partition. Tak bych prisel o oba linuxy ne jen o jeden. Predpokladam, ze freebsd
> na extended partition pracovat umi. Jak mam postupovat, abych z partition odstranil
> jen jeden linux? Diky za info

Nejde to. FreeBSD pracuje s diskem jinak nez Linux. Ke svemu zivotu
potrebuje jeden primarni diskovy oddil (v terminologii FreeBSD
nazyvany slice), ktery si potom rozdeli vlasnimi silami na (v
terminologii FreeBSD nazyvane) partition. Doporucuju precist:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/disk-organization.html

Pokud chcete provozovat Linux a FreeBSD soucasne, da se vyjit z
http://www.tldp.org/HOWTO/Linux+FreeBSD.html

P.