Ekvivalent checkinstallu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 29 10:39:58 CEST 2005

Zbyněk Burget wrote:
> Pro upgrade stromu portu a src pouzivam CTM - dnes vsichni znaji jenom
> CVSUP, ale CTM je naprosto uzasny system prave pro stroje, ktere neni
> mozno pripojit on-line.  viz ctm(1)

CTM rozhodne stoji za zminku, ale puvodni problem by samo od sebe
nevyresilo - i v aktualizovanem stromu by stale jeste zustavala otazka
jak do 'distfiles' dovalit potrebne veci. To uz ted vim (v pripade
pouziti CTM je ovsem treba dbat na to, aby oba stromy - na pripojenem i
nepripojenem pocitaci - byly zcela stejne aktualni).

> presmerovany z /usr/ports/nejaky/port/work/... do /usr/obj/...  a
> /usr/ports/distfiles taky nekam jinam, ale to tenkrat bylo kvuli
> nedostatecnemu mistu na disku. Nekde na zacatku se Dan pidil po tom
> kterak mit na slabsi pocitac pripojeny /usr/ports/ pouze RO - tak mozna
> tohle bude cesta. viz make.conf(5) - optiony WRKDIRPREFIX
> a DISTDIR.

	No, bohuzel, nebude.

	To co ja jsem si vymyslel bohuzel, podle vseho, port system proste
skutecne neumi.

	Nemam problem s 'distfiles'. Problem je tak trochu s 'work'. Na
'master' stroji je balicek kompletne prelozeny a pripraveny k instalaci
- a nechci ho na 'chudaccich' prekladat znovu. T.j., work je treba mit
vzdaleny. Bohuzel, 'make install' chce do 'work' zapisovat. Dela si tam
pomocne soubory:

  ---------
===>   Generating temporary packing list
cannot create /usr/ports/devel/imake-4/work/.PLIST.mktmp:
        read-only file system
  ---------

	Bez toho se instalace neprovede.

	Navic se tam posleze pokusi vyznacit uspesne provedenou instalaci (do
work/.install_done.imake-4.5.0._usr_X11R6)

	To je ale dobre, ze se mu to nepovede, protoze ja chci provest
instalaci za chvili i na jinem stroji (a ona se neprovede, pokud tenhle
soubor existuje, neb se system domniva, ze nainstalovano uz je - misto
toho, aby to overil ve var/db/pkg, coz, mimochodem, stejne posleze dela ...)

	Tady je za soucasneho stavu asi jedina cesta, striktne na 'master'
vyrabet packages a na 'chudaccich' instalovat z nich.

	Tomu jsem se chtel vyhnout, protoze vytvoreni package vyzaduje aby byl
port na pocitaci na instalovan (a ja nechtel mit na 'master'
nainstalovanou kde jakou pitomost jen proto, ze ji potrebuju na jednom
pocitaci jinde ; navic tam muze dojit k problemu s neslucitelnosti
nekterych portu).

	Nicmene, nejmene prace v teto chvili je se s tim smirit. Tak nejak mi
to funguje a pri poctu nevyresenych PR se mi nechce posilat dalsi (kdyz
navic ani neni o chybe, ale jen pozaduje zmenu a vylepseni systemu
portu) ...