Ekvivalent checkinstallu

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Wed Jun 29 09:21:24 CEST 2005

Dan Lukes napsal(a):

>     BINGO. To je ta znalost, kterou mi Roman z vrozene skromnosti
> zamlcel a pro jejiz neznalost mi furt nebylo jasne, jak se to udela. O
> moznosti predefinovat misto, kde se nachazi 'distfiles' jsem samozrejem
> vedel, ale nikoliv, ze pred stahovanim zkusi, jestli to neni v
> "defaultni" lokaci a pokud ano, tak to vezme tamodsud ...

No, uz jsem nejak nemel silu precist detailne vsechny prispevky v tomhle
threadu, ale tusim, ze tu nezaznela jeste jedna mozna dost uzitecna
informace.
Ja jsem v podobne situaci, jako puvodni tazatel, svuj domaci desktop
nemam zadnym zpusobem pripojeny k internetu. Pritom na nem mam stale
aktualni strom portu a src a upgraduju si vse potrebne dle libosti.

Pro upgrade stromu portu a src pouzivam CTM - dnes vsichni znaji jenom
CVSUP, ale CTM je naprosto uzasny system prave pro stroje, ktere neni
mozno pripojit on-line.  viz ctm(1)

po upgrade portu (pomoci zminovaneho CTM) musim (bohuzel) protrpet
cekani na make index a pak mam napsany script, ktery porovna podle
nadefinovaneho seznamu verze aktualnich portu s nainstalovanymi a tam,
kde jsou rozdily se sposti
make fetch-recursive-list > /prenosne/medium/scripts/jmenoportu
Takto vygenerovane skripty proste spustim na stoji s konektivitou k
internetu a stazene soubory donesu domu. A prave pomoci predefinovaneho
MASTER_SITES_OVERRIDE='/prenosne/medium/distfiles' se pri prekladu
prislusneho portu stahne tarball z tohoto mista do /usr/ports/distfiles.
Jeste jsem to mel kdysi vylepsene tak, ze jsem mel misto pro preklad
presmerovany z /usr/ports/nejaky/port/work/... do /usr/obj/...  a
/usr/ports/distfiles taky nekam jinam, ale to tenkrat bylo kvuli
nedostatecnemu mistu na disku. Nekde na zacatku se Dan pidil po tom
kterak mit na slabsi pocitac pripojeny /usr/ports/ pouze RO - tak mozna
tohle bude cesta. viz make.conf(5) - optiony WRKDIRPREFIX
a DISTDIR. Byly tam nejake chyby v nekterych souborech v /usr/ports/Mk a
v nekterych portech, ktere s predefinovanim WRKDIRPREFIX evidentne
nepocitaly, ale to se dalo rucne vychytat. Zkousel jsem to tenkrat
reportovat i s opravnymi patchi, ale nedockal jsem se napravy. Uz je to
celkem dlouho, tak uz to mozna dnes bude lepsi :-)

Zbynek Burget