5.4: pkg_add pres proxy

martin hudec corwin at aeternal.net
Wed Jun 22 14:28:59 CEST 2005

Ahoj,

On Wed, Jun 22, 2005 at 01:07:54PM +0200 or thereabouts, Dan Lukes wrote:
> 	A vy si skutecne u kazdeho portu pamatujete to spravne 'cd' nebo
> 	jste jeho zjisteni zamerne pominul, aby to skutecne vypadalo jednoduse ?

  No :) neviem, make search name=nazov v /usr/ports. Nie je to nic
  zlozite, ale pre zaciatocnika to moze vyzerat zlozito.

> 	Podotykam, ze zdaleka ne kazdy ma ambice mit neustale nejnovejsi a
> posledni verze vseho a tedy dokola upgraduje. A pokud nepotrebuje porty
> kompilovat s nedefaultnimi optiony, pak tu vyhodu v pouziti ports
> opravdu nevidim.

  Suhlasim. Ale napr. u takeho clamav antiviru sa to zide mat vzdy
  najnovsiu verziu, ono potom aspon nie je problem s updatom databazy a
  varovnymi hlaskami v logu. Priznam sa ale, ze netusim, ako rychlo su
  nove verzie pridavane do packages oproti portom.

> 	Pokud nova verze portu obsahuje zavislost, kterou stara verze
> neobsahovala, pak instalace nove verze selze. Dojde-li k tomu doslo v
> ramci upgrade je navic stara verze v te chvili jiz odinstalovana.

  Priznam sa, ze tento problem som maval aj ja (zavislosti amavisd-new
  na db3 a pod.), ale fallback k povodnej verzii portu zriesim v pohode,
  predsa len pouzivam portupgrade s prepinacom -b.

> 	Navic na vas pri pristim spusteni bude portupgrade jecet a odmitne
> pracovat a dokonce i jen pridat port, i kdybyste nahodou vedel, ktery
> vam schazi - s tim, ze mate nevyresene zavislosti v databazi.

  pkgdb -F moze byt istou pomocou pri nezrovnalostiach.

> 	Nevim, jestli jste vsichni o tolik chytrejsi nez ja, nebo jste se
> poprve k FreeBSD dostali uz jako pokrocily uzivatel jineho UNIXu, nebo
> jste proste na sve zacatky jen zapomeli ...

  Podlahnut iluzii, ze som chytrejsi nez ktokolvek iny, je horsie nez
  mor :).

  Suhlasim, avsak to neznamena, ze si musi chalan teraz prejst tiez tymi
  istymi krokmi, nevidim problem, ak sa mu veci vysvetlia (napr. akoze
  to tie porty funguju - mne dal docela fajn info tento clanok:
  http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2003/08/28/FreeBSD_Basics.html
  Iste veci samozrejme uz neriesim (portsdb -uU som nahradil pouzivanim
  make fetchindex v 5.x rade v /usr/ports, takisto k portupgradu
  pouzivam prepinac -b na backup povodnej verzie atd., taktiez som sa
  naucil pouzivat /usr/local/etc/pkgtools.conf a moznost nastavenia
  volieb pri kompilacii pri upgrade v make args, aby som sa vyhol
  pripadnym problemom, napr stary postfix mal tls a mysql, pri upgrade
  tieto volby ale nedostal etc.) a ak im pochopi, aby to zacal pouzivat.

> 	Ja tvrdim, ze porty jsou pro zacatecnika daleko neproniknutelnejsi
> system nez packages a v pripade problemu si s nimi poradi daleko hur.

  Hm, zalezi na uhle pohladu, ja som zas bol jelito z packages systemu,
  najma ked som potreboval neake specificke options pri instalacii, tak
  som sa rovno naucil porty. Mojou prvou ulohou ako zaciatocnika bola
  instalacia FreeBSD 4.6 na cerstvy server a make world na 4.7 pred
  dvoma rokmi, pricom som dostal do ruky server a link na handbook na
  freebsd.org a so slovami "uc se vole moudrym byti, budes velkym panem,
  budes jezdit eroplanem" som sa do toho pustil. Kupodivu som to
  zvladol. Niekedy sa mozno nie je treba bat vyzvy, akokolvek
  neprieniknutelnou sa zda byt, a treba ist vpred.

--
martin hudec

   * 421 907 303 393
   * corwin at aeternal.net
   * http://www.aeternal.net

"Nothing travels faster than the speed of light with the possible
exception of bad news, which obeys its own special laws."

   Douglas Adams, "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"