5.4: pkg_add pres proxy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 22 15:18:57 CEST 2005

martin hudec napsal/wrote, On 06/22/05 14:28:

>   No :) neviem, make search name=nazov v /usr/ports. Nie je to nic
>   zlozite, ale pre zaciatocnika to moze vyzerat zlozito.

	No, ja pouzivam "echo */nazev*" - je to, preci jen, kratsi a vetsinou
to staci.

>   Suhlasim. Ale napr. u takeho clamav antiviru sa to zide mat vzdy
>   najnovsiu verziu, ono potom aspon nie je problem s updatom databazy a
>   varovnymi hlaskami v logu. Priznam sa ale, ze netusim, ako rychlo su
>   nove verzie pridavane do packages oproti portom.

	Relativne hodne pomalu. Ale zrovna pro tyto ucely - jako je aktualizace
antivirove baze bych se neodvazil spolehat se ani na rychlost portu.
Preci jen, nez nejaky commiter commitne zmenu ...

	Tohle je, IMHO, treba aktualizovat primo ...

>   Suhlasim, avsak to neznamena, ze si musi chalan teraz prejst tiez tymi
>   istymi krokmi, nevidim problem, ak sa mu veci vysvetlia (napr. akoze
>   to tie porty funguju - mne dal docela fajn info tento clanok:
>   http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2003/08/28/FreeBSD_Basics.html

	To samozrejme neznamena, pokud ma na vstrebani tehle informaci
"kapacitu". Mozna se zrovna placa v tom, jak prelozit novy kernel zrovna
tech vlastnosti, ktere potrebuje, mozna ladi nejaky slozitejsi
routing/preklad/firewall, mozna se proste zrovna pripravuje na zkousky
na prava a na neco takoveho nema cas ani chut' - jen potrebuje rychle
rozchodit nejaky OS s Apachem aby si na tom se spoluzaky mohli vymenovat
informace o prijimackach.

	Ja bych se tak uplne "jednoduchych reseni pro klikace" nevzdaval -
obzvlaste kdyz uz existuji a neni je tedy treba vytvaret nove. I kdyz
jde o reseni, ktera nejsou tak flexibilni jak by mohla byt ani tak
moderni jako nektera jina.

	Neni to tak dlouho (rok ?) co v teto konferenci padly vycitky o tom, ze
ti, co se maji cas FreeBSD venovat "na plny uvazek" hledi na ty ostatni
spatra - kdyz se nemate cas naucit to co znam ja, tak vam neporadim -
hezky se ucte at neco umite, pak se zeptejte (predpokladam, ze puvodnimu
tazateli je jasne, ze davno uz neni rec o nem konkretne a v teto debate
uz slouzi jen jako ikona).

	Pro urcitou cast lidi jsou packages nejefektivnejsi cesta jak dosahnout
cile, ktereho jest dosahnouti. Cast z nich dokonce nikdy nebude
potrebovat nic jineho. Nutit je do komplikovanejsiho systemu
portu+portupgrade je do jiste miry marenim jejich casu a urcitym
zpusobem jde o sireni evangelia nevericim ;-), protoze jim to, krome
zvysenych naroku na jejich znalosti, neprinese opravdu nic.

	Well.

	Rekl bych, ze vsechny argumenty, ktere v teto veci bylo mozne vznest uz
padly. Nektere dokonce nekolikrat. Vsak on si kazdy vybere podle sveho
naturelu. Tedy, pokud driv nekdo jiny nevybere za nej a nektere moznosti
mu pro jistotu preventivne neznechuti ... ;-)

	Tim bych rekl, ze bychom to, pokud vsichni souhlasi, snad mohli mit i
za uzavrene ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz