5.4: pkg_add pres proxy

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Wed Jun 22 07:47:16 CEST 2005

Dan Lukes napsal(a):

> [...]
> obecnou platnost pochopite ve chvili, kdy se neco podobneho budete
> pokouset delat na nejake stare a pomale mrse s minimem pameti, ktera na
> router (nebo i WWW server, s par desitkami pristupu denne ci SMTP server
> pro denni davku par tisic mailu) s naprostym prehledem staci (a proc tam
> tedy davat neco vykonneho) zatimco strom portu se vam stezi vejde na
> disk a na preklady vetsich veci nebudete mit ani vykon procesoru ani pamet.
>
>     System 'packages' ma sve vyhody i nevyhody. Stejne jako system
> 'ports'. Nepodminene oznacit jeden za 'lepsi' a nekriticky ho prosazovat

Vzhledem k puvodnimu dotazu nepredpokladam, ze by tazatel pracoval na
nejake "pomale mrse" - i kdyz to, pravda ve svem dotazu neuvedl.
Kazdopadne jsem stale presvedcen o tom, ze pouzivat porty je opravdu
obecne lepsi, i kdyz, pravda, v nekterych pripadech je to nevhodne nebo
dokonce nemozne. Taky prece nebudu tvrdit, ze je Skodovka lepsi nez BMW,
i kdyz mam prave onu skodovku a vim, ze si BMW v zivote nekoupim.

Rozhodne *nechci* system portu prosazovat nekriticky. Sam v nekterych
pripadech rad pouzivam packages, ale nechtel jsem komplikovat odpoved
pro cloveka, z jehoz dotazu vyplyva, ze "o tom vi malo".
Kazdopadne si myslim, ze rada, aby na stroji byl, pokud je to mozne,
strom portu (nejlepe aktualni), je spise dobra nez spatna.

Ano, kazdy system ma sve vyhody a nevyhody a dovolim si tvrdit, ze na
stroji s dostatecnym diskovym prostorem a dostatecnym vypocetnim vykonem
(coz je dnes drtiva vetsina desktopu) prevazuji vyhody prekladu ze
stromu portu.

>     Bez ohledu na to, ze 'portupgrade' je v mnoha pripadech neocenitelny
> pomocnik ...

A pokud uz neni mozne mit na stroji dostatek mista nebo vypocetniho
vykonu pro preklad ze zdrojaku, i portupgrade disponuje volbami -P nebo
-PP, kterymi je umoznena nebo vynucena instalace z packages - stim, ze
si portupgrade svuj balicek najde a stahne sam.

Zbynek Burget