5.4: pkg_add pres proxy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 21 14:40:21 CEST 2005

Zbyněk Burget wrote:
> [...]

	Na to, abyste aplikaci "pritahl" pomoci pkg_add porty nainstalovane mit
nemusite. To je prave rozdil mezi 'ports' a 'packages', kdy v prvnim
pripade si tahate zdrojaky a prekladate, v druhem tahate hotovy balicek
pro svuj system, takze ho nemusite prekladat (ale take si nemuzete
vybrat s jakymi optiony ho prelozite - dostanete ho prelozeny defaultne,
coz casto staci ale nekdy ne).

	pkg_add patri do druhe tridy reseni.

> Je to trochu jinak (pokud jsem dobre pochopil, jak to myslite. Lepsi,
> nez pouzivat sysinstall a pkg_add je instalace z portu

	No, ze to 'lepsi' je subjektivni hodnoceni, ktere nemusi zdaleka mit
obecnou platnost pochopite ve chvili, kdy se neco podobneho budete
pokouset delat na nejake stare a pomale mrse s minimem pameti, ktera na
router (nebo i WWW server, s par desitkami pristupu denne ci SMTP server
pro denni davku par tisic mailu) s naprostym prehledem staci (a proc tam
tedy davat neco vykonneho) zatimco strom portu se vam stezi vejde na
disk a na preklady vetsich veci nebudete mit ani vykon procesoru ani pamet.

	System 'packages' ma sve vyhody i nevyhody. Stejne jako system 'ports'.
Nepodminene oznacit jeden za 'lepsi' a nekriticky ho prosazovat je
ponekud odvazne ...

	Bez ohledu na to, ze 'portupgrade' je v mnoha pripadech neocenitelny
pomocnik ...