5.4: pkg_add pres proxy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 22 11:04:02 CEST 2005

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 06/22/05 07:47:
> Rozhodne *nechci* system portu prosazovat nekriticky. Sam v nekterych
> pripadech rad pouzivam packages, ale nechtel jsem komplikovat odpoved
> pro cloveka, z jehoz dotazu vyplyva, ze "o tom vi malo".
> Kazdopadne si myslim, ze rada, aby na stroji byl, pokud je to mozne,
> strom portu (nejlepe aktualni), je spise dobra nez spatna.

	No, ja myslim, ze prave pro cloveka, ktery o tom malo vi je "pkg_add -r
mc" preci jen snazsi nez instalace stromu portu a preklad a instalace z
nej. Obzvlast kdyz vice-mene automaticky predpokladate, ze ten strom
bude taky aktualizovat. Ani to neni slozite, ale i to je neco navic, co
se bude muset naucit.

> A pokud uz neni mozne mit na stroji dostatek mista nebo vypocetniho
> vykonu pro preklad ze zdrojaku, i portupgrade disponuje volbami -P nebo
> -PP, kterymi je umoznena nebo vynucena instalace z packages - stim, ze
> si portupgrade svuj balicek najde a stahne sam.

	Portupgrade s -P nebo -PP je pro cloveka nezkuseneho nebezpecny.
Relativne lehce mu system uvede do stavu, kdy to ci ono nebude fungovat
a nebude pro nej uplne lehke zjistit proc. Ja bych se neodvazil ho
laikovi doporucit ac ho tak sam pouzivam (ovsem, prijal jsem specialni
opatreni, ale ani ty nejsou stoprocentni).

	IMHO je pro uplneho zacatecnika system portu a upgrade pomoci
portupgrade pomerne slozity a to i v pripade, ze vsechno pujde uplne
hladce a nebude muset resit zadny zadrhel.

	Nicmene, ja tu nechci obhajovat ani ten ani onen zpusob jako 'nejlepsi'
- to neni, obecne, ani jeden. Ja jen, ze existuji dva a nepripadalo mi,
ze je v tomto pripade pro tazatele jeden vyhodnejsi natolik, aby byla
adekvatni rada at system, ktery zrejme pouziva a vsechno co potrebuje je
poradit s nastavenim proxy opustil a kompletne se zacal ucit pouzivat
system druhy (kde, mimochodem, bude mit s nastavenim proxy problem take).

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz