Instalace FreeBSD na velký disk

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 20 12:15:35 CEST 2005

Vit Kotačka napsal/wrote, On 06/20/05 10:35:
> Mám hdd Maxtor 6Y080L0, 80 GB. Při instalaci FreeBSD 5.4, nebo 5.3,
> při bootu z CD mi hlásí:
>
> ad3: WARNING - READ_DMA UDMA ICRC error (retrying request) LBA=10233405
> ad3: FAILURE - READ_DMA status=51<READY,DSC,ERROR>
> error=84<ICRC,ABORTED> LBA=10233405
>
> Zkoušel jsem různě měnit nastavení BIOSu, měnit při instalaci
> geometrii disku, ale instalace vždy skončí na hlášce:

	Patrne nic z toho, co muzete udelat na strane FreeBSD nebude mit na
tento problem vliv. Zmineny zaznam ukazuje na chybu na disku. Mate
dokonce presne uvedeno v jakem sektoru a tento sektor se nachazi na
konci ctvrteho gigabyte celkove kapacity - tedy spise na zacatku nez na
konci - a proto je velmi nepravdepodobne, ze by problem mohl souviset s
nejakou chybne nastavenou geometrii ci chybne nadetekovanou velikosti
disku (ono je to nepravdeodobne uz samo od sebe, ale takhle jeste vic).

	Pokud se toto cislo nemeni je spise pravdepodobne, ze je vadny skutecne
onen sektor. Pokud se ono cislo vice-mene nahodne meni, pak muhou
pripadat v uvahu jeste i alternativni vysvetleni, ale prozatim bych
zustal u "proste vady".

> Zrovna tak na tom větším disku mám bez problémů
> nainstalovanyý NetBSD a Linux.

	Je mozne, ze ty se pri pouzivani disku jinym systemem zrovna tento
sektor nepouzil.

> Věděl by někdo poradit, nebo aspoň nasměrovat? Na Googlu jsem nic
> smysluplného nenašel.

	Zacal bych kompletni kontrolou povrchu celeho disku. Nejlepsi je pouzit
prislusnou testovaci utilitu od vyrobce, pripadne, nektere radice maji
tuto funkci vestavenou.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz