Instalace FreeBSD na velký disk

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Tue Jun 21 12:01:31 CEST 2005

On Mon, Jun 20, 2005 at 12:15:35PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Patrne nic z toho, co muzete udelat na strane FreeBSD nebude mit na
> tento problem vliv. Zmineny zaznam ukazuje na chybu na disku. Mate
> dokonce presne uvedeno v jakem sektoru a tento sektor se nachazi na
> konci ctvrteho gigabyte celkove kapacity - tedy spise na zacatku nez na
> konci - a proto je velmi nepravdepodobne, ze by problem mohl souviset s
> nejakou chybne nastavenou geometrii ci chybne nadetekovanou velikosti
> disku (ono je to nepravdeodobne uz samo od sebe, ale takhle jeste vic).
>
> 	Pokud se toto cislo nemeni je spise pravdepodobne, ze je vadny
> [...]

nemyslim si...

ta hlaska rika ze nastala chyba CRC, coz muze byt zapricineno asi tak
triliardou (ok, mozna lehce min) duvodu.

jak znamo ATA je levna sr*cka a dela to ruzne veci a zrovna DMA CRC chyby jsou
velmi bezne.

dalsi znama vec (abych taky napsal neco uzitecneho ;) ) je ze udma33 je o neco
mene nachylne na to byt pokazene (vim z vlastni zkusenosti kdy mi to na via8237
nejelo na vic jak udma33 kde vyssi rychlosti psaly neco velmi podobneho tomu
DMA CRC ERROR, problem byl v nastavenem casovani ata radice ;( ), takze bych
zkusil nainstalit fbsd v pio modu (kde by se dma chyby nemely vyskytovat, heh)
a pak si pohrat s udma33 a pokud to pojede tak se ozvat znova...

roman